دانشگاه‎‌های اصفهان در رتبه بندی جهانی ISC-۲۰۲۱

دانشگاه‎‌های اصفهان در رتبه بندی جهانی ISC-۲۰۲۱

ایسنا/اصفهان دانشگاه‌های کاشان، اصفهان، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در میان ۵۱ دانشگاه برتر در نظام رتبه‌بندی جهانی «۲۰۲۱-ISC» قرار گرفتند.

در  رتبه­ بندی جهانی ۲۰۲۱-ISC تعداد ۲۳۰۰ دانشگاه از ۱۰۷ کشور و ۶ قاره جهان حضور داشته که از ایران ۵۱ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند.

دانشگاه‌های لرستان، پزشکی کردستان، پزشکی ارومیه، پزشکی لرستان و پزشکی شهرکرد برای اولین بار در این رتبه‌بندی شرکت کردند. از جمهوری اسلامی ایران در این نظام رتبه‌بندی در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۴ دانشگاه، در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۳ دانشگاه و در سال ۲۰۲۰ تعداد ۴۶ دانشگاه حضور داشتند.

«رتبه بندی جهانی ISC» به منظور رتبه‌بندی دانشگاه­‌های جهان در معیارهای خود، مهم­ترین مأموریت دانشگاه­‌ها که عبارتند از پژوهش، آموزش، نوآوری و فعالیت‌­های بین‌المللی را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می­‌دهد. نکته مهم در معیارهای این رتبه‌بندی این است که بعد کیفی و کمی پژوهش هم­زمان با هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جدول زیر دانشگاه‌های حاضر در «رتبه ­بندی جهانی ۲۰۲۱-ISC» را به تفکیک قاره در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

دانشگاه‎‌های اصفهان در رتبه بندی جهانی ISC-۲۰۲۱

بر اساس مأموریت­‌های دانشگاه‌ها، تعداد ۲۵ دانشگاه جامع کشور در این رتبه‌بندی حضور دارند که در این بخش از دانشگاه‌های استان اصفهان، دانشگاه‌های کاشان و اصفهان حضور دارند.

از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ۱۷ دانشگاه حضور داشتند که از اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور دارد.

از دانشگاه‌های صنعتی نیز ۹ دانشگاه از ایران حضور دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان در این نظام رتبه‌بندی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، در این رتبه‌بندی سه دانشگاه هاروارد، انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه استنفورد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند که به همراه دانشگاه‌های جان هاپکینز، میشیگان، پنسیلوانیا، تسینگ هوا، تگزاس آستین، کلمبیا و واشنگتن سیاتل جزء ۱۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شوند.

همچنین تعداد ۳۰۳ دانشگاه از ۲۷ کشور اسلامی در رتبه‌بندی حضور داشتند که ترکیه با ۸۲ دانشگاه و ایران  با ۵۱ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را داشته‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید