بیش از نیم میلیون نفر کمپین «بخوان» را دیدند
دبیر کمپین «بخوان» از بازدید بیش از نیم میلیون نفر از این کمپین در فضای مجازی خبر داد و یادآور شد: کمپین بخوان در قالب مسابقه از ۱۰ تا ۲۴ فروردین در سطح شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم و کرج با هدف انتشار مفاهیم قرآنی با استفاده از طرحهای گرافیکی در فضای مجازی و اطلاع رسانی زمان و مکان مسابقات بینالمللی قرآن کریم اجرا شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، محمد حمیدیا افزود: شاید برای بسیاری عجیب بود دو نفر آقا و خانم در مترو، پارکها و یا کنار خیابانی از شهر، با طرحی گرافیکی ترجمه شده به انگلیسی به سراغ مردم بروند و از آنها بخواهند به سلیقه خود یکی از طرحهای مفهومی قرآن را انتخاب کنند، با آن عکس سلفی بگیرند و در صفحه اینستاگرام خود انتشار دهند اما این کار اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: بیش از نیم میلیون نفر کمپین ما را دیدند و حدود ۱۵ هزار نفر در آن شرکت کردند. اتفاقی که دلیل اصلی انجام آن یکپارچه سازی ظرفیتهای فرهنگی سازمانها و نهادهای مختلف دولتی بود.
حمیدیا تصریح کرد: سالهاست که سازمانهای فرهنگی کشور با موازی کاری در انجام امور فرهنگی، طرحی یکسان را بارها و بارها با صرف مبالغ هنگفت در سازمانهای متبوع خود اجرا کرده اند و نتیجه آن طرحی ناقص، با ابعادی کوچک، اثربخشی کم و صرف هزینه زیاد بود.
دبیر کمپین «بخوان» اضافه کرد: تلاش کردیم در این کمپین با استفاده از ظرفیتهای شهرداری، مترو، سازمان اوقاف و امور خیریه، امامزادگان، فرمانداری و … و با بهره گیری از شیوههای نوین تبلیغات چهره به چهره که معمولاً در استارت آپها از آن استفاده میشود که فردی به عنوان راهنمای تبلیغاتی (پروموتر) با افراد به صورت رو در رو صحبت و مخاطب را ترغیب و تشویق به عملی در فضای حقیقی یا مجازی کرده و کاربر بر اساس فعالیت خود هدیهای دریافت میکند مشارکت مردمی را در این کمپین بالا ببریم.
حمیدیا اظهار کرد: مسابقهای که در فضای اینستاگرامی افراد را با طرحهای گرافیکی درگیر و آنها را با هشتگهای مفید فضای مجازی آشنا میکرد، نوعی بازاریابی فرهنگی دیجیتال (cultural digital marketing) محسوب میشود.
انتهای پیام