‌تعویق کوچ بهاره عشایر سیستان وبلوچستان در جهت قطع بیماری کرونا

‌تعویق کوچ بهاره عشایر سیستان وبلوچستان در جهت قطع بیماری کرونا

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان از تعویق در کوچ بهاره عشایر استان در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا خبر داد و گفت: با هدف حفظ سلامتی عشایر و جلوگیری از زنجیره ی انتشار ویروس کرونا عشایر استان کوچ بهاره خود را تا اطلاع ثانوی و فراهم شدن شرایط مطلوب به تأخیر بیندازند.

حمید طوقی بیان کرد: در صورت عدم رعایت موضوع امور عشایری ارائه خدمات به آنان را در دستور کار قرار نمی دهد.

وی افزود: با توجه به بارندگی های صورت گرفته طی سال جاری مراتع قشلاقی عشایر نسبت به گذشته بهبود یافته و می تواند علوفه مورد نیاز دام عشایر را تأمین نماید.

وی اظهار داشت: عشایر استان همه ساله با شروع فصل بهار کوچ خود را آغاز می نمایند که در سیستان کوچ بلند و برون استانی و همچنین داخل استانی و عشایر بلوچستان کوچ های کوتاه و مناطق عرفی محدوده ی شهرستان خود و یا شهرستانهای همجوار دارند.

وی افزود: کلیه ادارات و شرکتهای تعاونی عشایری موظف به ارائه خدمات و تأمین مایحتاج اولیه و تأمین خوراک دام عشایر می باشند.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری صورت گرفته با دستگاههای ذیربط مواد ضد عفونی و ماسک در مناطق عشایری توزیع می گردد و آموزشهای لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا به خانوار ها داده می شود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید