گرما، تنش آبی، قطع مکرر برق و سایه سنگین کرونا در خاش

گرما، تنش آبی، قطع مکرر برق و سایه سنگین کرونا در خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان از اواخر ماههای فصل بهار شاهد وقوع گرمای بی سابقه، تنش آبی و کم آبی و قطع مکرر چندین ساعته برق، تشکیل صفوف خرید کالا و اقلام معیشتی، نان و مرغ و دارو در داروخانه و گاز و سایه سنگین و سیاه کرونا در خاش سیستان و بلوچستان بوده ایم که همچنان به عنوان معضلات بی پایان خودنمایی می کنند. شهروندان شهرستان مرزی خاش در سایه کم توجهی ها و بی تدبیری های مدیران و مسوولان شرایط و وضعیت دشوار و مشقت باری را تحمل می کنند.

به گزارش ایسنا شهروندان شهرستان مرزی خاش در سایه کم توجهی ها و بی تدبیری های مدیران و مسوولان شرایط و وضعیت دشوار و مشقت باری را تحمل می کنند.

شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با ایسنا با اظهار گلایه مندی از وقوع وضعیت پیچیده و شرایط ویژه کرونایی و گرما و صفوف طولانی و سایه سنگین کرونا خواهان نگاه مهربان مسوولان به مردم این خطه از کشور شدند.

عبدالحمید شهنوازی به خبرنگار ما بیان کرد: مردم خاش و شهرهای سیستان و بلوچستان در حقیقت مردمی فراموش شده و مردمی محروم و مظلوم به شمار می روند، زیرا از هر جهت با کمبودها و تبعیض و بی عدالتی هایی مواجه اند.

وی اظهار داشت: قطع چندین ساعته و چندباره برق و معضلات بی آبی و گرانی و تنگی معیشت و کرونا و گرمای بی سابقه سبب نابود شدن زندگی مردم شهری و روستایی و عشایری این شهرستان شده است.

علی شهرکی نیز گفت: مردم این شهرستان به لحاظ اینکه ضعیف ترین مسوولان در آن حضور دارند، لحظات دشوار و مشقت باری را متحمل گشته و همه روزه با درد بیماری کرونا و معضلات بی آبی و گرما و بی برقی با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: در این شهرستان کمترین امکانات برای زندگی مردم و خدمت رسانی و نیز گردش و تفریح وجود دارد و هیچ گونه ظرفیتی برای زندگی شاد در این منطقه فراهم نیست.

این شهروند ادامه داد: زندگی پر تنش و پر استرس ناشی از بیکاری و تنگی معیشت و گرانی های سرسام آور و سایه سنگین کرونا سبب نابود شدن امیدهای مردم گردیده است.

رضا شریفی هم اظهار داشت: متاسفانه در این شهرستان اکثر مسوولان نسبت به امورات مردم بی تفاوت هستند و به نوعی شهر رها شده و مشکلات به صورت انبوه قابل لمس و مشاهده اند.

دکتر رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: دولت و مجموعه بهداشت و درمان و همکاران ما در شهرستان برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند، اما برای کاهش دادن خسارت ها و مشکلات به همکاری و حمایت همه جانبه مردمی نیاز داریم.

وی اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی و دور شدن از تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل کردن به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا باید مورد توجه اقشار جامعه باشد.

دکتر کرد اظهار داشت: در همین ماه حدود 100 واحد صنفی متخلف که سلامت مردم را تهدید کرده اند، تعطیل شدند و چندین مورد هم تذکر داشته ایم که منجر به تغییر رویه کاری اصناف باشد.

عیدمحمد قلندرزهی بخشدار مرکزی خاش نیز بیان کرد: بالای 150 روستای این بخش با تنش بی آبی و کم آبی مواجه اند و در شرایط دشوار گرمای بی سابقه و کرونا و قطع مکرر برق بایستی برای حل مشکلات مردم شهری و روستایی تدبیر کرد.

وی افزود: طی سال گذشته بر حسب پیگیری های صورت گرفته و حضور مقامات استانی و محلی و نماینده مردم خاش در مجلس قول های زیادی برای حل مشکلات مردم روستایی و شهری داده شد، اما از پارسال تاکنون به حجم مشکلات افزوده شده و نیازمندی های مردم به شدت احساس می شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید