پست‌های مدیریتی را از دسترس آنها که در پی پست‌اند دور نگه‌دارید

نماینده ولی فقیه در  استان و امام‌جمعه سمنان از مسوولان خواست در ادارات و سازمان‌ها و نهادها را به روی مردم باز نگه دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ با بیان اینکه باید پست‌های مدیریتی را از دسترس آنها که در پی پست‌اند دور نگه‌داشت به سیره علوی در حکومتداری پرداخت و اظهار کرد: حضرت علی (ع) در پیگیری امورات شخصی، به هیچ‌ عنوان از بیت‌المال و امکانات حکومتی استفاده نمی‌کردند و این ‌شاخصه باید در راس امور مدیران و مسئولان قرار بگیرد .

وی با اشاره به این گفته امام علی(ع) که فرمود کسانی‌که به هر نحوی به دنبال پست ‌گرفتن هستند، نیت آنان به قصد خدمت نخواهد بود افزود: باید مناصب و پست‌ها را نه به اینگونه افراد، بلکه به افرادی لایق سپرد که به دنبال خدمت و خدمتگزاری به مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در  استان با بیان اینکه پست فی‌نفسه ارزشی ندارد و گرفتاری‌های دنیا و آخرت را به همراه دارد، گفت: اگر از طریق این مناصب اداری خدمتگزاری مناسبی به مردم صورت پذیرد، قطعا اجر دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت چرا که فلسفه و اصل ریاست و مناصب، خدمت به مردم است .

شاهچراغی با بیان اینکه باید درب ادارات استان به روی مردم باز باشد از مسوولان خواست: تلاش کنند تا مردم بتوانند به صورت مستقیم و‌ چهره به چهره با مسئولین و مدیران دیدار و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

امام جمعه سمنان توصیه کرد: در سال جدید تلاش شود تا با کم‌کردن تعداد جلسات، بیشتر به پذیرش مردم در ادارات و پاسخگویی به مشکلات آنها بپردازند.

وی با بیان اینکه باید امورات مرتبط با مردم را در اسرع وقت رسیدگی کنیم ادامه داد: مدیران در نظام اسلامی باید به سیره ائمه اطهار(س) اقتدا و از مردم گره گشایی کنند.

این عضو خبرگان رهبری استانداری را خانه مردم دانست و گفت: باید امانت‌دار پست‌هایی که به ما سپرده شده است باشیم .

وی با بیان اینکه چاپ بنرهای زیاد و متعدد در برخی ارگان‌ها و ادارات آن هم از طریق پول بیت المال، کاری مطلوب و پسندیده نیست از مسوولان خواست در سال جدید نسبت به کم‌ کردن هزینه های اضافی و بی مورد اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به لزوم توجه به همه مردم استان از مدیران اجرایی استان خواست تلاش کنند ‌تا به همه مردم استان سمنان از ایوانکی تا فرومد به نحو مطلوب و بدون تبعیض خدمت ‌کنند.منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید