ورود مدعی العموم به شناسایی ترک فعل های امر مبارزه با مواد مخدر

ورود مدعی العموم به شناسایی ترک فعل های امر مبارزه با مواد مخدر

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه ساماندهی معتادان متجاهر به عنوان یکی از وظایف حاکمیت باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: دادسرای کرمان براساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه نسبت به شناسایی ترک فعل های مدیران در حوزه های مختلف از جمله در زمینه مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر ورود جدی و قاطع خواهد داشت.

“دادخدا سالاری” اظهار کرد: معتادان متجاهر عامل وقوع جرایم متعددی از جمله سرقت، اخاذی و … هستند و از این رو باید تاکید شود که کار ساماندهی معتادان متجاهر تعطیل پذیر نیست.

وی بر ورود جدی تر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به حل مشکلات موجود در مسیر مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر در استان کرمان تاکید کرد و افزود: براساس قانون، معتادان متجاهر باید از سطح جامعه جمع آوری شوند و نهادهای حاکمیتی باید به وظایف خود در این زمینه عمل نمایند و اگر کسی کوتاهی کند، در هر سطح و جایگاهی با عنوان ترک فعل مورد برخورد قضایی قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد: استان کرمان به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هزینه های مادی و انسانی بسیاری را در راه مبارزه با مواد مخدر صرف می کند لذا ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز باید از این استان متناسب با اقدامات آن پشتیبانی کرده و نسبت به تامین اعتبارات و امکانات موردنیاز برای نیروهای مبارزه کننده اقدام کند.

وی بیان کرد: در این شرایط، سفرهای خارجی مسولین ستاد مبارزه با مواد مخدر به کشورهای خارجی باید یا برای کمک خارجی ها به امر مبارزه با مواد مخدر ما در داخل کشور و  یا ارائه راه حل برای خارجی‌ها باشد و اکنون سوال جدی مردم ومدعی العموم این است که در این سفرها با هزینه بیت المال کدام مشکل مبارزه با مواد مخدر را غربی های پیمان شکن و غیرقابل اعتماد برای ما حل و گره گشایی نموده اند؟ کشورهایی که از تحویل دستگاه ایکس ری جهت کشف مواد مخدر به ما علی رغم تعهد خودداری می کنند.

دادستان کرمان افزود: بالغ بر 7000 معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد که بخشی از این افراد به دلیل ارتکاب جرایم متعدد در زندان ها حضور دارند، بخشی در مراکز ماده 16 هستند و بخشی نیز در سطح جامعه حضور دارند که باید زمینه نگهداری و ساماندهی آنها فراهم شود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید