همدان شهری عاری از معتاد متجاهر است/ نیاز به نظارت بیشتری در‌توزیع عادلانه امکانات ورزشی در شهرستان‌ها

استاندار همدان بیان کرد: خوشبختانه در استان همدان نرخ شیوع اعتیاد ۵۰ درصد پایین‌تر از کشور است و مفتخریم اعلام کنیم همدان شهری عاری از معتاد متجاهر است.
 به گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی ظهر امروز پنجم‌ اردیبهشت ماه در گردهمایی هیات‌های اندیشه‌ورز جوان، سمن‌ها، ورزشکاران استان همدان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدی دولت تدبیر و امید، توجه به سرمایه اجتماعی است رصد این سرمایه در دولت یازدهم به شدت در کار قرار گرفت و در استان همدان به صورت جدی به این موضوع پرداختیم و در ستادی که در استان تشکیل شد بحث حاشیه شهر و احیاء بافت‌های که نیاز به بازآفرینی داشت کاهش اعتیاد و اشتغالزایی توفیقات قابل توجهی داشت.
وی ادامه داد: خوشبختانه در استان همدان نرخ شیوع اعتیاد ۵۰ درصد پایین‌تر از کشور است، مفتخریم اعلام کنیم همدان شهری عاری از معتاد متجاهر است و بعد از استان سمنان کمترین نرخ بیکاری را داریم البته باید کاری صورت بگیرد تا این نیاز نیز مرتفع شود.
 استاندار همدان دغدغه جدی مسئولین استان را اشتغال جوانان دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های که در استان هست از سندی رونمایی شد و برای سه سال باقی مانده برای دولت ششم اقداماتی را که باید انجام دهیم تعیین تکلیف کردیم در این سند مشخص شد هرسال بایستی حداقل ۲۰ هزار شغل در استان‌ با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ایجاد کنیم.
 شاهرخی با بیان اینکه توجه به معیشت، با توجه به اشتغال و رونق تولید صورت میگیرد، ادامه داد: امروز هیچ کاری مهم‌تر از رونق تولید که نتیجه آن اشتغال جوان می‌شود نداریم.
وی اظهار کرد: در راستای ارتقاء سرمایه اجتماعی تلاش کردیم یک‌ خانواده و جمعی صمیمی از تمام جوانان استان گردهم آوردیم و در نتیجه هیئت اندیشه‌ورز جوانان راه‌اندازی شد که البته آورده خوبی نیز داشته است در ارتباط با این جوانان تواستیم نیروی های کارآمدی را برای مسئولیت‌های استان انتخاب کنیم.
استاندار همدان بیان کرد: برای هر یک از فرمانداران شهرستان‌ یک معاون زن انتخاب کرده‌ایم و این برنامه در دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز در دست انجام است تا سهم ۳۰ درصدی بانوان از مدیریت اجرایی در مقاطع مختلف محقق شود، در استان همدان در واگذاری مدیریت به جوانان و بانوان دستمان نمی لرزد چراکه بالنده هستند.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی  نیز عنوان کرد: نقش جوانان در مبارزه با دشمن بشریت یعنی جهل، فقر و بیماری بسیار موثر است این جوان است که با تربیت خوب می‌تواند با جهل مبارزه، ‌با علم و تحقیق از بیماری‌های خاص دوری، با کار و تلاش از فقر جلوگیری کند.
 حسن لطفی ادامه داد: علی رغم‌ پیشرفت علمی و اقتصادی کشور ما با یکسری آفت‌ها مواجه شدیم اولین آفتی که جامعه‌ ما را تهدید می‌کند سیاست بدون شرافت است که دامن گیر جامعه ‌شده و منجر به توسعه نیافتگی کشور می‌شود با وجود تلاش و پیشرفت‌های خوب دولت متاسفانه تنها تخریب می‌شود.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دومین معضل کشور کسب ثروت بدون زحمت است جامعه جوان کشور تلاش می‌کنند بدون زحمت صاحب ثروت شوند تن به کارسخت نمی‌دهند همچنین سومین عامل که موجب گرانی شده تجارت بدون اخلاق است زمانی همه کسبه اعتقاد داشتند نباید احتکار، کم فروشی یا گران فروشی کنند ولی امشب کسی که می‌خوابد به فکر این است به چه نحوی کم فروشی کند که بتواند ثروت بیشتری جمع‌ کند.
 لطفی اضافه کرد: لذت بدون وجدان، علم بدون انسانیت، دانش بدون شخصیت و عبادت بدون ایثار از دیگر آفت هایی است که کشور ما دچار آن شده است.
وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: دقت و نظارت بیشتری باید در‌توزیع عادلانه امکانات ورزشی در کل کشور به خصوص در شهرستان وجود داشته باشد تا همه مردم بتوانند از این امکانات بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید