«هفت سین قصه گو» مهمان نوروزی خانه یزدی‌ها

«هفت سین قصه گو» مهمان نوروزی خانه یزدی‌ها

ایسنا/یزد معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه سفره هفت سین نماد اصالت ایرانیان و یکی از ارکان اصلی نوروز باستانی است، اعلام کرد: مسابقه بزرگ چیدمان سفره هفت سین نوروزی با عنوان «هفت سین قصه گو» از سوی سازمان تهیه شده و در ایام نوروز از صداوسیمای مرکز یزد پخش می شود.

«عباس ملازینلی»  با بیان اینکه طراحی و چیدمان سفره ی هفت سین نوروزی، قصه پردازی و قصه گویی از بخش های این برنامه است، افزود: بیش از ۳۰ هفت سین به این مسابقه ارسال و در نهایت هفت اثر برگزیده شد که این جشنواره در هفت قسمت در حوزه اجتماعی سازمان تهیه شده و در ایام نوروز پخش می شود.

وی گفت: ایجاد نشاط و سرگرمی از طریق برگزاری مسابقه، ترویج و تمرین فرهنگ قصه گویی ایرانیان، پرورش خلاقیت مردم در راستای چیدمان و زیبا سازی فضای داخلی خانه، آموزش زیبایی شناسی و تقویت دید بصری مخاطبان با ارائه نظرات کارشناسان برنامه و معرفی قصه ها و زیبایی های معماری دیار یزد از اهداف این برنامه است.

ملازینلی ادامه داد: این مسابقه از بخش های اصلی و  ویژه با محوریت کادر درمان و پویش مردمی که شامل عکس و قصه های نوروزی است، شکل گرفته است که پس از رقابت ۷ گروه شرکت کننده در بخش نهایی مسابقه به گروه برگزیده اول ۴۰ میلیون ریال، گروه دوم ۳۰ میلیون ریال و گروه سوم ۲۰ میلیون ریال اهدا می شود.

وی افزود: به برگزیده بخش ویژه جایزه ۲۰ میلیون ریال و ۱۴ جایزه ۲ میلیون ریالی به ۱۴ عکس برتر بخش عکس نوروزی و به ۳ نفر برگزیده در بخش قصه های نوروزی به ترتیب ۱۰، ۷ و ۵ میلیون ریال و همچنین ۷ جایزه ۳ میلیون ریالی به ۷ شرکت کننده برتر اهدا می شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تصریح کرد: خلاقیت در طراحی و زیبایی چیدمان سفره هفت سین، قصه خلاقانه سفره هفت سین و اجرای درست قصه گو و ارتباط و هماهنگی محتوای هر قصه با چیدمان سفره هفت سین از معیار های امتیاز دهی داوران در مرحله نهایی بخش اصلی مسابقه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، علاقه‌مندان برای شرکت در بخش های قصه نوروزی و عکس نوروزی می توانند عکس های لحظه تحویل سال و فایل صوتی قصه های خود را تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۰ از طریق شماره تماس ۰۹۱۳۷۷۹۷۱۷۷ یا به ادرس سایت www.farhang.yazd ارسال کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید