هزینه‌های مبارزه با فساد را پرداخت کردیم

هزینه‌های مبارزه با فساد را پرداخت کردیم

 شهردار سابق تبریز گفت: از روز نخست تصمیم گرفتیم با فساد مبارزه کنیم و هزینه های این مبارزه را پرداخت کردیم.

ایرج شهین باهر روز پنجشنبه، ۸ مهر ماه در مراسم تکریم و معارفه شهردار کلانشهر تبریز که با حضور مدیران استانی، نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: چهار سال پیش وقتی خدمت امام جمعه تبریز رسیدم، ایشان تاکید کردند که اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانید و با فساد مبارزه کنید و ما نیز مبارزه با فساد را آغاز کردیم و گفتیم  یا ما فساد را بر می‌چینیم و یا فساد من را برمی‌دارد.

وی ادامه داد: در دوره پنجم شورا، با انباشت نیرو، بدهی‌ و رویه‌های نامرسومی که باب شده بود، کارمان را شروع کردیم و مشکلاتی مانند انباشت نیرو، بدهی، کرونا، تحریم و …وجود داشت که با همت شورا و دستگاه‌های مختلف توانستیم کارها را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: در بعضی مواقع با ۲۰۰ درصد افزایش قیمت مواجه بودیم و دولت نیز کم‌ترین کمک را به ما کرد.

شهین باهر تاکید کرد: دوره پنجم مدیریت شهری اولین دوره‌ای بود که نیروی انسانی، نه تنها افزایش نیافت، بلکه کاهش یافت و اولین دوره‌ای بود که تبریز صاحب برنامه شد و با همت اعضای شورا برنامه پنج ساله و چشم‌انداز ۱۲ ساله برای تبریز تدوین شد و تبریز با برنامه اداره شد.

وی افزود: در این دوره برای اولین بار طرح‌های تفصیلی، جامع و برنامه‌های شهرداری را در اختیار مردم قرار دادیم که حق قانونی آنها بود وهمچنین اولین دوره‌ای بود که شفافیت به معنای واقعی اتفاق افتاد و همه قراردادها را در سایت قرار دادیم.

وی اضافه کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری، به‌رغم وضعیت بد اقتصادی کشور، بدهی‌های شهرداری تبریز افزایش نیافت و امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه تحویل می‌دهیم.

شهردار سابق تبریز راه اندازی سامانه‌های شفافیت چک، املاک و ماشین‌آلات، شناسایی ۳۵۰۰  ملک گم شده و اخذ سند برای سه میلیون متر مربع زمین از جمله عمارت ساعت تبریز را از دیگر اقدامات در دوره پنجم شهری عنوان کرد.

وی همچنین بازگرداندن ۷۰۰ میلیارد تومان به اموال شهرداری، افزایش بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری، به صفر رساندن ترک تشریفات، تجهیز بازار بزرگ تبریز به شیر هیدارت و ایمنی‌سازی و کف‌سازی کل بازار، پرداخت سه هزار میلیارد به هزینه‌های احداث و تجهیز متروی تبریز، توزیع ۹۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر، انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر، احداث ۶۰ پارک محله‌ای و کاشت یک میلیون اصله نهال در سطح شهر را کارنامه‌ای درخشان از مدیریت سابق مجموعه شهری تبریز عنوان کرد.

وی افزود: این اتفاقات خوب نمی‌افتاد مگر با حمایت امام جمعه محترم تبریز و مدیریت استاندار استان و همیاری فرماندار و حمایت و همراهی شورای دوره پنجم که از جمله پاکدست‌ترین، متخصص‌ترین و دلسوزترین اعضای ادوار مختلف شورا بودند.

در این مراسم توسط استاندار آذربایجان‌شرقی، نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و خانواده های معظم شهدا، عباس رنجبر بعنوان شهردار کلانشهر تبریز معرفی و از زحمات ایرج شهین باهر شهردار سابق قدردانی شد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید