موردی از کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

موردی از کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است و نتایج تست ۱۴ مسافر اروپایی وارد شده به استان منفی شد.

مجید شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است، اظهار کرد: اخیراً ۱۴ مسافری که از کشورهای اروپایی منتهی به انگلیس به استان وارد شده بودند تست کرونا اخذ شد که نتایج آزمایشات تشخیصی هر ۱۴ نفر منفی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص برنامه‌ریزی مسئولان دانشگاه برای موج چهارم کرونا، یادآور شد: مراقبت بیش‌تر، تشدید بیماریابی، رعایت دقیق‌تر اصول قرنطینگی، افزایش انجام تست‌های کرونا، حفظ آمادگی برای مواجهه با شرایط اضطراری، تشویق و ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دادن هشدارهای لازم در خصوص عواقب عادی انگاری شرایط، تشدید نظارت‌ها و کنترل مبادی ورودی شهرها و ورودی استان به‌ویژه از سمت استان خوزستان و تداوم آموزش راه‌های مقابله با کرونا و پیشگیری از آن در دستور کار مسئولان این دانشگاه برای مقابله با موج چهارم کرونا قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری در پیک چهارم کرونا، بیان کرد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و رایزنی‌های صورت گرفته در مدت شیوع بیماری کرونا تجهیزات خوبی تهیه و در مراکز درمانی استان راه اندازی شده و تا حدودی نگرانی‌های اولیه‌ای که در ابتدای شیوع بیماری وجود داشت با این تجهیزات برطرف  شده است.

شیرانی افزود: اما هم‌چنان همه‌چیز بستگی به رفتار مردم و نحوه کنترل بیماری دارد، زیرا که با اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا و باتوجه به قدرت سرایت بالای این بیماری و درگیر شدن تمام گروه‌های سنی و محدودیت امکانات و فضای بیمارستان‌ها برای پذیرش بیمار، شرایط و تعداد بیماران نیازمند خدمات بستری نیز غیرقابل پیش‌بینی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه موج چهارم کرونا طبق گفته‌ها تهاجمی‌تر و بدخیم‌تر است، عنوان کرد: تاکید و تمام تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بر پیشگیری از بروز موج چهارم خواهد بود، اما در صورت ورود به این مرحله تدابیر لازم برای به حداقل رساندن آسیب های آن در حال انجام است.

وی در خصوص برنامه واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده کادر درمانی شاغل در ICU و بخش‌های ویژه مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در حال دریافت واکسن هستند و سایر کارکنان بهداشتی و درمانی در نوبت‌های بعدی  و با تامین واکسن در اولویت دریافت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید