مسافران نوروزی برای اردستان خطر جدی محسوب می شوند

مسافران نوروزی برای اردستان خطر جدی محسوب می شوند

 مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: مسافران و افراد غیرساکن که در ایام نوروز به شهرستان سفر کردند، برای اردستان یک خطر جدی محسوب می شوند.

حسن ذبیحی عصر امروز (چهارشنبه-۴ فروردین ماه) در ستاد کرونا شهرستان، اظهار کرد: شهرستان اردستان در طرح غربالگری شهید سلیمانی رتبه نخست استان را کسب کرده است و همکاران ما همچنان تلاش دارند تا این آمار تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو چالش اصلی ویروس کرونا در شهرستان اردستان وجود دارد، افزود: موضوع تجمع مردم در آرامستان ها و عدم ساماندهی کسبه بازار روز از مشکلات اصلی اردستان است که با همکاری اداره صمت در تلاش هستیم تا کسبه بازار روز و کسبه سیار شهرستان شناسنامه دار شوند، اما ساماندهی آرامستان ها به دلیل اینکه متولی مشخصی ندارد نیاز به همکاری بیشتر شهرداری و شورای شهر دارد.

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان، تاکنون ۱۷۸۲ مبتلا شده اند که از این تعداد  ۱۶۸۸ نفر بهبود یافته اند، همچنین تاکنون ۵۹۳۵ آزمایش کووید در شهرستان اردستان انجام شده و خوشبختانه طی یک هفته گذشته موارد فوتی در شهرستان گزارش نشده و هم اکنون اردستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارد.

ذبیحی تصریح کرد: مسافران و افراد غیرساکن که در ایام نوروز به شهرستان سفر کردند برای اردستان یک خطر جدی محسوب می شوند و مطمئنا در روزهای آینده شهرستان را با چالش های جدی مواجه خواهند کرد. اگرچه مردم اردستان، مردمانی مهمان‌نوازند، اما با شیوع ویروس کرونا متأسفانه این مسافرت‌ها تهدیدی برای سلامت مردم و شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری استان اصفهان نیز در ادامه این جلسه، گفت: اگر وضعیت اردستان به حالت نارنجی تغییر پیدا کند، در هفت نقطه شهرستان باید اعمال محدودیت های ورودی اجرا شود.

علی کریمیان گفت: در وضعیت زرد ویروس کرونا، نیاز نیست که مبادی ورودی شهرستان اردستان کنترل شود، اما اگر وضعیت تغییر کند و نارنجی یا قرمز شود حتما محدودیت ها اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس به تنهایی نمی تواند ورودی های شهرستان را محدود کند و حضور سایر دستگاه ها الزامی است، گفت: منع تردد و محدودیت‌های شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان در شهرستان اردستان ادامه دارد.

منبع:ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید