لزوم تشکیل شوراهای متخصص برای توسعه پایدار شهرها

لزوم تشکیل شوراهای متخصص برای توسعه پایدار شهرها

فرماندار ویژه شهرستان ری بر لزوم تشکیل شوراهای متخصص برای توسعه پایدار شهرها تاکید کرد.

حسین توکلی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر نقش و جایگاه شوراهای شهر در تصمیم سازی برای شهرها و لزوم اثرگذاری شوراها برابر با آنچه که قانون اساسی برای آنها پیش بینی کرده است گفت: شورای اسلامی بعنوان یک نهاد مردمی با نظارت قانونمند و تصمیم‌گیری در امور شهر و روستا می‌تواند نقش مهمی در توسعه و دستیابی به اهداف حقوق شهروندی و افزایش رضایت عمومی داشته باشد.
وی افزود: یکی از عوامل توسعه و پیشرفت در شهرها و روستاها حضور افراد اصلح، دلسوز، متخصص و متعهد در عرصه های مدیریت است که این موضوع می تواند در انتخابات شوراهای اسلامی با انتخاب اینگونه افراد محقق شود. در حقیقت امروز نهاد شوراها به تخصص های مرتبط با حوزه شهری برای دستیابی به توسعه ی همه جانبه نیاز دارد و تحقق این مهم با انتخاب صحیح شهروندان رقم خواهد خورد.
وی ادامه داد: قطعا امروز مشارکت شهروندان با تشکیل شوراهای شهر منسجم و فعال همراه با تخصص محقق می شود. باید شوراها در جایگاه پیش بینی شده در اصول قانون اساسی قرار بگیرند تا با ایفای نقش در جهت توسعه حرکت کنند.
فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد: در برگزاری انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ در شهرستان ری رعایت اصل بی طرفی بعنوان یک رویکرد و اولویت قرار دارد و هدف تمامی مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان پرهیز از هرگونه جانبداری است تا انتخاباتی سالم و در سایه امنیت کامل برگزار شود.
منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید