قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مشهد پیامکی می‌شود

قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه در مشهد پیامکی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا صدور قبوض کاغذی نوسازی و کسب و پیشه را متوقف کرده و قبوض را به‌ صورت پیامکی برای شهروندان ارسال کنیم.

محمدجواد رجائیان اظهار کرد: این درحالی است که در کناربرنامه‌ریزی برای ارسال پیامک، میزان عوارض همزمان از طریق درگاه اینترنتی نیز قابل مشاهده و پرداخت است.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها طبق قانون و مشابه سایر شرکت‌های خدمات‌رسان مانند شرکت‌های آب و برق و گاز بخشی از هزینه خدمات ارائه شده را از مشترکان که در شهرداری شهروندان هستند دریافت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد تصریح کرد: این هزینه در قالب صدور قبض عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری برای واحدهای مسکونی و عوارض کسب و پیشه برای واحدهای تجاری چاپ و معمولا سالی یک نوبت توزیع می‌شود.

رجائیان با بیان اینکه شهرداری مشهد از سال ۱۳۹۰ امکان پرداخت الکترونیک انواع قبوض را فراهم کرده و وب سایتی نیز برای همین منظور ایجاد شده بود، اظهارکرد: با این وجود مراجعه به شهرداری همچنان وجود داشت که عمدتا برای سوال از نحوه محاسبه این عوارض بود.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده ما را به این جمع‌بندی رساند که ۲ موضوع را برای رفع این مشکل در دستورکار قرار دهیم. در همین مسیر ابتدا سامانه نرم‌افزاری و درگاه اینترنتی مورد بازنگری قرار گرفت و ساده‌سازی شد. دوم اینکه تیم پاسخگویی شکل گرفت تا در صورت لزوم نحوه استفاده از این خدمات را به‌صورت تلفنی به شهروندان آموزش داده و در مورد روش محاسبه عوارض نیز توضیحات لازم را به شهروندان ارائه دهند.

رجائیان گفت: نکته دیگر اینکه سوابق پرداخت‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده نیز در پرونده الکترونیک هر واحد مسکونی یا تجاری در دسترس مردم قرارداده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، وی با اشاره به اینکه سامانه مورد نظر مشابه سایر سامانه‌های شهرداری برای سهولت دسترسی در آدرس sm.mashhad.ir قرار گرفته، تصریح کرد: مجاوران می‌توانند برای پاسخگویی به این وبسایت مراجعه کنند.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با بیان اینکه این مدل جدید پاسخگویی اخیرا طراحی و وبسایت جدید هم طی چندماه اخیر راه اندازی شده، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی و اعلام اطلاع‌رسانی این موضوع را تازه شروع کرده‌ایم و هنوز برآورد دقیقی از کاهش مراجعات نداریم و پس از بررسی ظرف چند ماه آینده نتایج تاثیر آن بر کاهش حضوری مردم در شهرداری اعلام خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید