فعالیت جهادی در حفاظت از منابع طبیعی اهمیت بالایی دارد

فعالیت جهادی در حفاظت از منابع طبیعی اهمیت بالایی دارد

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای مصوبات و فعالیت‌های جهادی در امر حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیرزاد نجفی، امروز در جلسه شورای معاونین اداره‌کل منابع طبیعی لرستان، از تأکید رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نسبت به فعالیت جهادی در امر حفاظت از منابع طبیعی و اجرای مصوبات ابلاغ شده به استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این دستور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بر همه ما واجب است که آن را بطور دقیق عملیاتی کنیم.
وی انگیزه دادن و آموزش همکاران در راستای حفاظت از منابع طبیعی را مهم برشمرد و افزود: خوشبختانه با همت همه پرسنل، بکارگیری دیده‌بان و سرکشی به جنگل‌ها و مراتع در مناطق بحرانی، توانستیم حریق را مدیریت و شاهد کاهش حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع باشیم.
نجفی سرکشی روزانه به درختان و مناطق بنه خیز، تشکیل تعاونی و تشکل‌های مردمی جهت برداشت اصولی از درختان بنه، فعال کردن پاسگاه‌های حفاظتی در سطح استان، آموزش نیروهای پاسگاه‌های حفاظتی و ارائه شرح وظایف آن‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شهرستان‌ها، نظارت در پارک‌های جنگلی، احاله مدیریت پارک‌های جنگلی و… و. را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اتمام پروژه کاداستر در پایان شهریور ماه و ثبت وضعیت اراضی ملی و مستثنیات در سامانه ثبت را حتماً در دستور کار خود قرار دهید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نام‌گذاری خیابان و میادین به اسم شهدای جنگلبان، راه‌اندازی اتاق فکر و ابلاغ اعضای آن، فعال کردن پایگاه اطفاء حریق، پیگیری تخصیص اعتبار جهت اجرای مجموعه ورزشی در بام لرستان، پیگیری وضعیت تعاونی مسکن همکاران، تهیه و چاپ کتابچه از تعهدات برنامه اجرایی ۱۴۰۰۱۴۳ در سال ۱۴۰۰، زیر کشت بردن محدوده‌ای از بام لرستان به کشت انواع گیاهان دارویی، راه‌اندازی و پیگیری مانیتورینگ، برچسب خودروها، لباس فرم نیروهای یگان، شعار نویسی محدوده کشت و صنعت، آماده و مطرح نمودن سند خشکسالی در کمیته فنی و… و. را مهم تلقی کرد و عنوان کرد: این مجوعه کارها بایستی اجرایی شود و گزارش عملکرد هر حوزه در جلسه بعد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید