فرسش الیگودرز در جمع ۱۸ روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفت

فرسش الیگودرز در جمع ۱۸ روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفت

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روستای فرسش یکی از روستاهای برتر کشور است که فعالیت‌های قرآنی بسیار متنوع و قابل قبولی را صورت داده است.

سیدمصطفی زراوندیان در همایش قرآنی روستای فرسش الیگودرز با تأکید بر حمایت مادی و معنوی از فعالیت روستاهای قرآنی، اظهار کرد: روستای فرسش شهرستان الیگودرز یکی از روستای برتر کشور است که فعالیت‌های قرآنی بسیار متنوع و قابل قبولی را انجام داده است.

وی هدف از اجرای طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» را شناسایی و کشف روستاهای قرآنی، الگوسازی روستاهای قرآنی برای دیگر روستاها و حمایت از برنامه‌ریزی و فعالیت‌های قرآنی روستاها اعلام کرد و افزود: چندین معیار برای انتخاب روستاهای قرآنی مدنظر است که روستای فرسش تمام این معیارها را داراست.

ماشاالله نعمتی، فرماندار شهرستان الیگودرز نیز در این مراسم ضمن بیان پتانسیل و استعدادهای روستای فرسش در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری، گفت: آنچه را که امروز در فرسش دیده‌ام، حق واقعی مردم در زمینه‌های مختلف ادا نشده است و باید تلاش بیشتری برای محرومیت‌زدایی از این منطقه صورت بگیرد.

وی افزود: روستای فرسش از روستاهای باسابقه و ریشه‌دار در حوزه فرهنگی است و ما تلاش می‌کنیم که به بهترین شکل ممکن این روستا را در کشور معرفی و از حقوق مردم این روستا در حوزه‌های فرهنگی و هنری دفاع کنیم.

میثم محتشم‌آرا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز نیز در این همایش به تشریح فعالیت‌های قرآنی این شهرستان پرداخت و گفت: مؤسسات قرآنی فعال و موفقی در شهرستان حضور دارند.

وی افزود: این روستا با همه استعدادهای نهفته قرآنی، فرهنگی و هنری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تلاش همه ما این است تا بتوانیم  جزو سه روستای برتر قرآنی کشور بشویم.

گفتنی است،  در حاشیه این مراسم نمایشگاه آثار خطی، قلم‌زنی و فرهنگی هنرمندان قرآنی روستای فرسش افتتاح شد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید