عبور از چالش‌های فرهنگی با همراهی مردم امکانپذیر است

عبور از چالش‌های فرهنگی با همراهی مردم امکانپذیر است

ایسنا/همدان دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی استان همدان عبور از چالش‌های فرهنگی بدون همراهی عمومی و مردمی را غیر ممکن دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی جوادی روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه در جلسه مشترک جبهه فرهنگی و اجتماعی استان همدان با رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر به تبیین نقش اثر بخش و کلیدی سازمان‌های مردم‌نهاد پرداخت و توانمندسازی دائم برای این مجموعه‌ها را ضروری دانست.

جوادی اظهار کرد: گام‌های آینده کشور مستلزم همراهی سمن‌ها و گروه‌های جهادی و خودجوش است و سمن‌ها باید به صورت مداوم در معرض آموزش و به‌روز رسانی اطلاعات و دانسته‌های خود باشند.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر نمود بیرونی فعالیت گروه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی چنان که باید به اطلاع مردم نرسیده و باید برای عمومی کردن فرهنگ حرکات خودجوش در کشور، این نمودها بیش از پیش نشر و اطلاع رسانی شود.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در حوزه جوانان بخصوص سمن‌ها به خلاء آموزش و تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه اشاره و بیان کرد: حرکات خودجوش در حوزه جوانان باید با حمایت همه جانبه صورت گیرد.

حمیدرضا سپهری نیا از وجود ۲۶ سمن فعال در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با وجود همه‌گیری ویروس کرونا در کشور این سمن‌ها فعالیت‌های خود را تعطیل نکرده و با تغییر برخی از برنامه‌ها به خدمات‌رسانی اجتماعی به ویژه در حوزه مواسات پرداختند که جای تقدیر دارد.

 

در ادامه فرمانده جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی ملایر به بیان برنامه‌های پیش روی این جبهه در شهرستان پرداخت.
دکتر محمود آصفی، شناسایی حوزه جوانان ، توانمندسازی و پشتیبانی از این حوزه و نیز گروه‌های مردمی را اولویت کاری مجموعه خود در شهرستان ملایر دانست.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست از مدیر موسسه مردم‌نهاد یاوران زندگی نو شهرستان ملایر که پیش از این در پویش ملی اتم نیز موفقیت‌های ملی کسب کرده بود تقدیر شد.

 

عبور از چالش‌های فرهنگی با همراهی مردم امکانپذیر است

عبور از چالش‌های فرهنگی با همراهی مردم امکانپذیر است

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید