ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف باید استفاده شود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۸ آبان‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان به همراه برخی از اعضای هیئت دولت، عنوان کرد: در این سفر، وزرا از ابتدای صبح تا پاسی از شب نسبت به دیدار با اقشار مردم و بررسی مشکلات مناطق مختلف استان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در این سفر موضوعات مختلف بررسی شد، ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، مشکلات بزرگ احصا و برای پروژه‌های نیمه‌تمام نیز بر اساس مصوبات، اعتبارات خوبی تعیین شد.

خطیب نماز جمعه زنجان در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان، تصریح کرد: کشور ما جوانان نخبه فراوانی دارد که باید از ظرفیت آنان استفاده شود. همچنین امسال با تلاش‌های انجام شده، شاهد کسب هفت رتبه تک‌ رقمی و چندین رتبه دو رقمی در کنکور توسط جوانان زنجانی بودیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه تبلیغات دشمن مبتنی بر  توانایی نداشتن  نخبگان بوده که بدون شک یک تبلیغ سو و اشتباه است، ادامه داد: نباید فراموش کنیم که دشمن ابتدا غفلت ایجاد کرده و سپس اقدام به غارت می‌کند.

وی در ادامه، به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: این شورا به منظور مهندسی فرهنگی ایجاد شده و تبیین و نظارت بر چارچوب فرهنگی، دینی، اجتماعی و اخلاقی به ویژه حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و نیز هماهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، از مهم‌ترین وظایف این مجموعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به در پیش رو بودن هفته پرافتخار بسیج، متذکر شد: در هشت سال جنگ تحمیلی که علاوه بر عراق، همه دنیا علیه ایران بود، همه نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، شهربانی برای جهادسازندگی اقدام کرده و پس از جنگ نیز اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها با فرماندهان قوی، لایق و نیرومند وارد عرصه بازسازی کشور شدند.

وی با تاکید بر اینکه هر شخصی که دلداده انقلاب است، بسیجی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:  بسیجیان در عرصه محرومیت‌زدایی نیز برای زدودن گرد محرومیت از چهره مناطق مختلف کشور، سینه سپر کرده‌اند.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید