شعب اخذ رای انتخابات در استان اصفهان ۲۰ درصد افزایش می یابد

شعب اخذ رای انتخابات در استان اصفهان ۲۰ درصد افزایش می یابد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با پیشنهاد استان به وزارت کشور، برای انتخابات خرداد ماه حدود ۲۰ درصد افزایش تعداد شعب و صندوق رای گیری خواهیم داشت.

حیدر قاسمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فرایند انتخابات از ۱۹ اسفندماه با دستور وزیر کشور رسما آغاز شد، اما در فرمانداری های شهرستان از قبل این تاریخ فرایند شروع شده بود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا، یکی از تمهیداتی که اندیشیده شد داوطلبین علاوه بر اقدام حضوری بتوانند از بستر الکترونیکی هم استفاده کنند و با توجه به اینکه یک حرکت جدید بود، با مشکلاتی مواجه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه به غیر از دو شهر که تعداد ثبت نام کنندگان آن به حد نصاب نرسید، در تمام شهرهای استان داوطلبان لازم ثبت نام کردند، افزود: به طور کلی نسبت ثبت نام کنندگان شورای شهر در شهرستان های استان نسبت به دوره پنجم کاهش داشت و حدودا ۳۷۰۰ نفر ثبت نام کردند.

قاسمی گفت: ثبت نام داوطلبین شوراهای روستایی و عشایری از ۱۸ فروردین آغاز خواهد شد که این افراد باید گواهی عدم سوء پیشینه و آمادگی لازم برای استفاده از اینترنت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از تمهیداتی که در حوزه مشارکت مردم باید اندیشیده شود فضا و محیط اخذ رای است، تصریح کرد: با پیشنهاد استان به وزارت کشور برای انتخابات خرداد ماه حدود ۲۰ درصد افزایش تعداد شعب و صندوق رای گیری خواهیم داشت که به نسبت هر شهرستان و تراکم جمعیت تقسیم خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: طبق قانون انتخابات باید در یک روز انجام شود و هنوز هیچ گونه تصمیمی برای اینکه انتخابات در بیش از یک روز انجام شود، انجام نشده است.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید