سرنوشت تلخ در انتظار مخلان نظم و امنیت عمومی در ساوه

سرنوشت تلخ در انتظار مخلان نظم و امنیت عمومی در ساوه

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه گفت: سرنوشت تلخ در انتظار مخلان نظم و امنیت عمومی است که دست از پا خطا کرده و بخواهند آرامش مردم را بر هم زنند.

سرهنگ علی‌اکبر عیسی‌آبادی شنبه ۱۷ مهرماه در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی انجام شد، با تاکید بر اشرافیت کامل پلیس بر رفتار اشرار و اراذل و اوباش اظهار کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و تحت هیچ شرایطی اجازه اخلال، عرض اندام و بی‌نظمی را نخواهیم داد، کمااینکه مخلان نظم عمومی در نتیجه برخورد قاطعانه پلیس به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت ارتکاب جرم دیر یا زود باید تسلیم قانون شوند و هیچ راه گریزی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برخوردها با اراذل و اوباش تشدید خواهد شد، افزود: برخورد با مخلان نظم عمومی وارد فاز جدیدی شده و اگر بر هم زنندگان نظم عمومی دست از پا خطا کنند، با مجازات سخت تری مواجه خواهند شد. جلب رضایت مردم مهمترین هدف نیروی انتظامی است و حفظ امنیت جامعه و برخورد با افرادی که دست به ناامنی می زنند مهمترین اولویت است.

وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی پلیس در عالی ترین سطح خود اظهار کرد: دستگیری مجرمین صدها کیلومتر دورتر از محل وقوع جرم نشانگر اشراف اطلاعاتی عالی پلیس است.

فرمانده انتظامی ساوه در ادامه پدیده سرقت را یکی از معضلات اجتماعی در این شهرستان دانست و افزود: سرقت منجر به ایجاد ناامنی شده و پلیس تمهیدات ویژه برای مقابله با سرقت را اندیشیده است اما در عین حال مردم هم با حفاظت از اموال به پلیس کمک کنند گرچه در نیمه نخست امسال مردم این شهرستان برای موارد مختلف ۴۳ هزار تماس با سامانه پلیس ۱۱۰ برقرار کردند.

وی پیشگیری از وقوع جرم را اولویت نخست پلیس دانست و افزود: بیش از ۲۰ نفر از اراذل و اوباشی که در سنوات گذشته مخل آسایش مردم بودند دستگیر شدند و خوشبختانه امسال شاهد کاهش چشمگیر نزاع، درگیری دسته‌جمعی و چاقوکشی هستیم. در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد تیراندازی غیرنظامی در سطح شهرستان صورت گرفته بود که امسال به ۱۰ مورد کاهش پیدا کرده که هفت نفر از متهمان دستگیر شدند.

سرهنگ عیسی آبادی در ادامه با اشاره به مدیریت هوشمند محورهای مواصلاتی درون شهری و برون شهری گفت: کاهش ۲۳ درصدی تصادفات درون شهری و چهار درصدی برون شهری نتیجه اقدام پلیس هوشمند است که آمار تصادفات منجر به فوت نیز هشت درصد کاهش یافته است.

وی به افزایش ۶۱ درصدی سارقین نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست سال‌جاری ۹۰۹ سارق دستگیر شده و ۲۲ درصد افزایش کشف سرقت در این شهرستان صورت گرفته است. دستگیری ۸۱۳ معتاد و ۲۷۴ توزیع کننده مواد مخدر و افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر از دیگر فعالیت‌های پلیس بوده است.

او با اشاره به اینکه امسال ۹۷ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق توقیف شده است، افزود: با فعال شدن رمز پویل شاهد کاهش ۳۰ درصدی برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های مردم هستیم. همچنین موارد جعل و کلاهبرداری در ساوه نسبت به پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته و میزان کشف و دستگیری هم ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی همچنین از شماره گذاری ۵۹۲ دستگاه موتورسیکلت و ۶ هزار دستگاه خودرو در نیمه نخست امسال با تلاش پلیس خبر داد و گفت: در این مدت ۴۵۷ تراکتور شماره گذاری شده است. همچنین در طول یکسال گذشته هشت هزار و ۹۲۱ نفر از مردم ساوه موفق به دریافت گواهینامه رانندگی شده‌اند.

رئیس پلیس ساوه با اشاره به اینکه شعار هفته ناجا در سال‌جاری “پلیس هوشمند امنیت پایدار” است، گفت: ۱۷ تا ۲۳ مهر ماه هر سال به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است که حدود ۵۰ برنامه برای این هفته در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری صبحگاه مشترک انتظامی و نظامی، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان نیروی انتظامی و حضور حداکثری کارکنان نیروی انتظامی در نماز جمعه، بزرگداشت روز کارآگاه و رزمایش فضای مجازی با محوریت اطلاع‌رسانی در مورد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه سازی جامعه، اجرای طرح ویزیت رایگان و ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم به مناسبت هفته نیروی انتظامی، برگزاری جشنواره نقاشی با موضوع آثار مخرب اعتیاد، همایش اصناف و برنامه‌های آموزشی تربیتی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته ناجا در این شهرستان است.

در این نشست از خبرنگاران حوزه انتظامی با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد و در ادامه فرمانده انتظامی و رئیس پلیس راهور شهرستان ساوه با حضور در میدان امام خمینی (ره) از رانندگان قانونمند با اهدای گل تجلیل کردند.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید