ساخت 4 مجتمع آبرسانی؛ نیازمند 750 میلیارد ریال اعتباراست

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی ملایر با اشاره به تصویب ساخت 5 مجتمع  آبرسانی در شهرستان ملایر،گفـت: مطالعات 4 مجتمع آبرسانی به اتمام رسیده و به منظور آغاز عملیات اجرایی مجتمع‌های مذکور نیازمند تأمین 750 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

به‌گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمد رضا ترکاشوند در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه همزمان با سفر اخیرمعاون اول رییس جمهورو مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشورو با پیگیری نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی قول مساعدی مبنی برتامین اعتبار ساخت مجتمع های آبرسانی در سطح روستاهای شهرستان ملایر داده شد؛ اظهار کرد:در حال حاضر تنها یک مجتمع آبرسانی در روستای دهلق شهرستان ملایر فعال است و بر اساس مصوبات مذکور، مطالعات ساخت 5 مجتمع آّبرسانی آغاز شده که از این تعداد مطالعات 4 مجتمع به اتمام رسیده و مابقی در حال انجام است.

ترکاشوند با اشاره به مطالعات انجام شده، عنوان کرد: هم اکنون مطالعات مجتمع آبرسانی روستای علی آباد دمق با 11 روستا و 9964 نفرجمعیت تحت پوشش به اتمام رسیده و این مجتمع نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است.

وی ادامه داد: همچنین مطالعات مجتمع‌آبرسانی روستایی حاشیه سد کلان با 32 روستا و 11 هزار و 488 نفر جمعیت به اتمام رسیده که ساخت آن نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار است.

ترکاشوند با اذعان به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستای کریم آباد شهرستان ملایر نیزنیازمند 150 میلیارد ریال تأمین اعتبار است، عنوان کرد: با احداث این مجتمع 9 روستا با 4 هزارو 208 نفر جمعیت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی ضمن اشاره به مجتمع ینگی کند نیز، گفت: احداث این مجتمع نیازمند 200 میلیارد ریال تأمین اعتبار است و در صورت احداث مجتمع مذکور،  8 روستا با 11 هزارو 40 نفر جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار می‌گیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایرهمچنین با بیان اینکه در این بین تنها مطالعات آبرسانی مجتمع آبرسانی حسین آباد ناظم به اتمام نرسیده و در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 1 مجتمع آّبرسانی در شهرستان ملایر فعال است که این مجتمع از سال 95 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی  گفت: از مجموع مجتمع‌های آبرسانی مذکور، عملیات اجرایی مجمتع آبرسانی روستای علی آّباد آغاز شده و در صورت تأمین اعتبار ساخت این مجتمع به اتمام می‌رسد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید