زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی در جوار مهریز

زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی در جوار مهریز

ایسنا/یزد فرماندار مهریز با اشاره به این که زنگ خطر شیوع کرونای انگلیسی از نزدیکی‌های این شهرستان به گوش می‌رسد، از مردم خواست تا یکدیگر را به رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک دعوت کنند.

«رضا زارع زاده» در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت کرونا، اظهارکرد: ویروس کرونای انگلیسی با سطح شیوع بیش از ویروس کرونا سابق و میزان مرگ و میر و درگیری سنین پایین، در نزدیکی‌های این شهرستان مشاهده شده و در صورت درگیری شهرستان، ناگزیر مجبور به اعمال محدودیت‌های سنگین خواهیم بود.

وی از تشدید نظارت‌ها و فعال شدن گروه‌های نظارتی خبر داد و گفت: همه کمک کنند و مسئولانه و دلسوزانه  اجازه ندهند وارد فاز نارنجی و قرمز شویم.

زارع زاده مهریزی افزود: شدت درگیری و شیوع و مرگ و میر و سطح درگیری سنین پایین در این نوع جهش یافته‌ی ویروس می‌تواند در صورت سهل‌انگاری و عادی‌نگری امروز، شهرستان را با بحران جدی در هفته‌های آتی روبرو کند.

وی گفت: همه باید مقید به مصوبات ستاد کرونا باشند و هم مسئولان و هم شهروندان نباید به هر عنوان مراسم تجمعی با دعوت عمومی و بدون کنترل برگزار کنند که عواقب آن می‌تواند بسیار سنگین باشد.

فرماندار مهریز بیان کرد: در صورت شیوع بیماری اولین بخش بعد از کادر درمان، اصناف خواهند بود که به شدت سختی و زیان خواهند دید و این لزوم همکاری را در روزهای اخیر پر تراکم بازار دوچندان می‌کند.

نظارت بیشتر بر دوشنبه بازار، نظارت و پرهیز از برگزاری مراسمات و تجمعات، تاکید بر ممانعت از آموزش حضوری در مراکز آموزشی، تاکید بر رعایت ساعت تعطیلی اصناف و نظارت بیشتر بر ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مصوبات این ستاد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید