رشد ۲۷ درصدی فروش در طرح زمستانه کتاب خراسان شمالی

رشد ۲۷ درصدی فروش در طرح زمستانه کتاب خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از رشد ۲۷ درصدی فروش کتاب در طرح زمستانه کتاب امسال با خرید بیش از یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کتاب خبر داد.

رضا رضایی اظهار کرد: در طرح زمستانه کتاب امسال از هشت کتابفروشی عضو طرح در مجموع یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کتاب خریداری شد که نسبت به طرح پاییزه کتاب رشدی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد، به طوری که آمار ۳ هزار و ۶۹۱ جلدی فروش کتاب در طرح پاییزه با رشد ۲۰درصدی در زمستانه کتاب به ۴هزار و ۴۴۴ جلد رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ وی گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب ۹۹، همچون طرح پاییزه دو میلیون ریال بود و خریداران در این طرح از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب بهره مند شدند.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: کتابفروشی ها عضو طرح بابت فروش خود ۴۴۰ میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

رضایی تصریح کرد: کتابفروشی های «اندیشه سبز،  پاتوق کتاب بجنورد، حاتمی، شهر کتاب بجنورد،  گوتنبرگ، پیام دانش، کتابسرای عضدی و کوچه کتاب » از شهرستان های بجنورد و آشخانه در طرح زمستانه کتاب امسال  مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید