رشد سالیانه ۳۰ درصدی مبلغ طرح‌های پژوهشی دانشگاه اصفهان

رشد سالیانه ۳۰ درصدی مبلغ طرح‌های پژوهشی دانشگاه اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: رشد متوسط سالیانه مبلغ طرح‌های پژوهشی کاربردی دانشگاه اصفهان به‌منظور رفع مشکلات صنعت و جامعه طی سه سال اخیر، بیش از ۳۰ درصد بوده‌است.

آرش شاهین امروز (یکشنبه- ۲۰ تیرماه) در نشست خبری در دانشگاه اصفهان، با اشاره به فعالیت ۳۶ گروه پژوهشی در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: در طول هشت سال گذشته بیش از ۸۰۰ طرح کاربردی به ارزش بالغ بر ۳۹۸ میلیارد ریال به‌منظور توسعه ارتباط با صنعت و جامعه و حل مشکلات صنایع و سازمان‌ها توسط دفتر ارتباط با صعنت و جامعه دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: متوسط رشد سالیانه مبلغ طرح‌های پژوهشی کاربردی به‌منظور رفع مشکلات صنعت و جامعه حداقل ۲۰ درصد (رشد متوسط سالیانه طی سه سال اخیر، بیش از ۳۰ درصد) بوده‌ است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان، گفت: ۴۱۰ پیشنهاده تقاضا محور و ۱۰۷ تعداد پیشنهاده پژوهشی ارسال‌شده در قالب حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بوده و ۱۰۶ تفاهم‌نامه‌ در دانشگاه اصفهان منعقد شده است.

شاهین برگزاری بیش از ۸۶ کارگاه علمی- پژوهشی حضوری و ۳۷ کارگاه کاربردی علمی- پژوهشی مجازی و برگزاری ۱۵۱۸ عنوان مشترک دوره‌های کارآموزی- مهارت آموزی فارغ التحصیلان را از دیگر برنامه های دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان در هشت سال گذشته اعلام کرد و گفت: ۶۰ شورای ارتباط با صنعت و جامعه به‌منظور گسترش تعاملات با صنعت و جامعه نیز برگزار شده است.

وی  خاطرنشان کرد: شبکه سلامت در استان اصفهان با همکاری دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و صنعتی اصفهان تشکیل شده و اکنون در مرحله فراخوان دوم است و از طرح های آینده دار با اعطای گرنت پژوهشی حمایت می‌شود.

توسعه فضای ساختمانی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان از ۶۰۰ به ۱۳۰۰ مترمربع

همچنین محمد علی اسدالهی- رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان در این نشست با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان با هدف کاربرد بهینه دستگاه های تحقیقاتی در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه و خدمات رسانی به موسسات خارج از دانشگاه در اردیبهشت ماه سال۱۳۸۲ تاسیس شد، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ هزار نمونه در این آزمایشگاه آنالیز شده است.

وی خبر داد: خرید تجهیزات آزمایشگاهی از محل نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ساخت ایران از سال ۱۳۹۲-۱۴۰۰ برای کل دانشگاه به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

به گفته اسدالهی، خرید دستگاه های آزمایشگاهی جدید خارجی  برای آزمایشگاه مرکزی مانند DSC، STA، ICP-OES و TOC Analaysis انجام شد و دستگاه های آزمایشگاهی خارجی که قبلا برای آزمایشگاه مرکزی خریداری شده بود مانند ۳Axial RMS و XPS نصب و راه اندازی شد.

رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان همچنین از توسعه فضای ساختمانی آزمایشگاه مرکزی  از ۶۰۰ مترمربع به ۱۳۰۰ مترمربع خبر داد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید