جهاد بزرگ فرهنگی و دینی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود

جهاد بزرگ فرهنگی و دینی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود

  فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز است روحانیت بیشتر با مردم ارتباط داشته باشند و انتظار داریم که جهاد بزرگ فرهنگی و دینی در این استان انجام شود.

سردار حمید خرمدل در نخستین همایش استانی نماز سپاه فتح با بیان اینکه این همایش مقدمه‌ای برای اجلاس سراسری نماز در کشور است، افزود: نماز و مسائل معنوی در مجموعه سپاه امر بدیهی است اگر امروز اجلاسیه نماز برگزار می‌کنیم جنبه تاکیدی و ترویجی دارد.

وی با بیان اینکه سپاه بازوی ولایت و امین مردم است، اظهارکرد: اگر امروز سپاه مانند خاری در چشم دشمنان است و هر روز به استکبار سیلی می‌زند به خاطر موضوع معنویت است، اگر معنویت را از سپاه برداریم هیچی نداریم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب دینداری است و اگر بعد مکتب و دین را جدا کنیم هیچ نیستیم، خاطرنشان کرد: امروز جریان مقاومت به برکت همین معنویت استکبار را به ذلت کشانده است.

سردار خرمدل با بیان اینکه هر هفته دو روز را به برنامه‌های معنوی و عقیدتی اختصاص دادیم، تصریح کرد: در مجموعه سپاه فتح، با حساست این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته توانستیم در تمام نواحی سپاه و بسیج نمازخانه احداث و مواردی که نیاز به تعمیر و تجهیز بود را انجام دهیم. ناحیه‌ای نداریم که نمازخانه نداشته باشد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حسینیه عاشقان ثارالله تعمیراتی داشت که انجام دادیم، معتقدم مکتب خانه و مساجد ما باید زیبا طراحی شوند در برخی موارد خیلی هزینه می‌کنیم چرا نباید برای مساجد هزینه کنیم و زیبا بسازیم. در حلقه‌های صالحین معنویت و نماز را با حساسیت دنبال می‌کنیم و کارهای ارزشمندی انجام دادیم.

خرم دل تصریح کرد: پایه‌های الگو یکی از شاخص‌های اصلی برای ساخت پایگاه‌ها در مساجد است در تلاش هستیم که پایگاه‌ها به مسجد برده شوند.

وی بیان کرد: سپاه در زمینه تربیتی حول محور مساجد ۸۳۰ گروه تربیت گروه تربیت کرده است،ضمن اینکه از سال ۹۳ تاکنون ۶۰۰ طلبه از این مجموعه‌ها بیرون آمدند و در حوزه علمیه در حال تحصیل هستند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل حلقه‌های صالحین و آموزش اذان و مکبری نماز ویژه خواهران و برادران گفت: مسائل معنوی یکی از اولویت‌های سپاه است هر چقدر در این خصوص پیشرفت کنیم در مجموعه نظامی هم پیشرفت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سردار خرمدل بیان کرد: نیاز است روحانیت بیشتر با مردم ارتباط داشته باشند و انتظار داریم که جهاد بزرگ فرهنگی و دینی در استان انجام شود محور را نماز برگزار کنیم. باید با فعالیتهای فرهنگی و مذهبی جوانان و نوجوانان را در برابر تهدیدات دشمن مقاوم کنیم.

گفتنی است که در پایان این همایش از ۷۰ نفر از فعالان حوزه نماز سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح استان تجلیل شد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید