تکدی‌گران حرفه‌ای را در چرخه بازتوانی قرار دهیم

تکدی‌گران حرفه‌ای را در چرخه بازتوانی قرار دهیم

ایسنا/خراسان جنوبی معاون‌ سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید جلوی تکدی حرفه‌ای و سازمان یافته گرفته شود، گفت: اگر به راحتی اجازه ندهیم فردی این کار را دنبال کند و این فرد را در چرخه بازتوانی قرار دهیم بسیار موفق خواهیم بود.

ناصر خوش‌خبر، امروز یکشنبه ۳ اسفند در آیین افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه شهرداری بیرجند و افتتاح و رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات آسیب دیدگان اجتماعی اظهار کرد: هدف گذاری هوشمندانه شهرداری برای راه‌اندازی این مرکز یک هدف گذاری دقیق و موثر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: رها کردن بی خانمان‌ها هزینه زیادی بر اعتماد اجتماعی داشته و چهره زشتی از شهر به نمایش می‌گذارد.

معاون‌ سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌اندازی مرکز خدمات اجتماعی شاید 50 درصد از کار باشد و مابقی کار نیازمند عزم جدی دستگاه‌ها است که در این راستا باید به صورت تخصصی و هدفمند و با این نیت که یک درمانده و کودک کار را به خانه برگردانیم تلاش کنیم چراکه در بحث جلوگیری از ترد شدگی تاثیرگذار است.

خوش‌خبر با بیان اینکه اگر مسئولیت پذیری را دنبال و آن حس را تقویت کنیم قطعاً موفق خواهیم بود، تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی اعم از نهادهای حمایتی، خیرین و مردم در استان وجود دارد که نیازمند انسجام درونی هستیم تا خروجی خوبی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید جلوی تکدی حرفه‌ای و سازمان یافته گرفته شود، اظهار کرد: اگر به راحتی اجازه ندهیم فردی این کار را دنبال کند و این فرد را در چرخه بازتوانی قرار دهیم بسیار موفق خواهیم بود.

معاون‌ سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وجود افراد متکدی در شهر به عنوان یک معضل است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی باید بعد فرهنگی را در نظر بگیرند چراکه افزایش ضریب توسعه فرهنگی و مقابله با ناهنجاری های فرهنگی بعد توسعه هر شهر است.

وی با اشاره به شناسایی ۲۲۶ متکدی در خراسان جنوبی، یادآور شد: در پایش اولیه توانستیم ۱۰۰ نفر از این افراد را با توان افزایی به آغوش خانواده برگردانیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید