توصیه خلیل‌زاد به اسلام‌آباد برای تغییر سیاست در قبال افغانستان

توصیه خلیل‌زاد به اسلام‌آباد برای تغییر سیاست در قبال افغانستان

شبکه طلوع گزارش داد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان خواستار تغییر سیاست اسلام‌آباد در قبال افغانستان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری طلوع، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان درباره وضعیت امنیتی در منطقه و روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

نماینده ویژه آمریکا از تلاش‌های پاکستان برای برقراری صلح در منطقه قدردانی کرد. خلیل‌زاد که برای دستیابی به توافق صلح در حال مذاکره با طالبان است، برای دیدار با مقامات پاکستانی صبح روز جمعه وارد پاکستان شد.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان به خلیل‌زاد اعلام کرد، اسلام‌آباد امیدوار است که صلح و ثبات در افغانستان که برای توسعه انسانی و اقتصادی پاکستان بسیار مهم است، برقرار شود.

شبکه طلوع در گزارشی اعلام کرد، خلیل‌زاد در این سفر در ویدئو کنفرانسی به پاکستان توصیه کرد که سیاست خود را قبال افغانستان تغییر دهد زیرا در غیر این صورت روابط واشنگتن و اسلام‌آباد پیشرفت نخواهد کرد.

خلیل‌زاد اعلام کرد: ما از این روند حمایت می‌کنیم و خواهان دستیابی به یک توافق میان افغانستان و پاکستان در زمینه صلح هستیم. این توافق می‌تواند باعث توقف دخالت پاکستان در امور افغانستان باشد. من شاهد چندین بار فعالیت منفی پاکستان) بوده‌ام.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید