تلخ و شیرینِ پیمان با وداع از کشتی و استخدام در اداره ورزش و جوانان

تلخ و شیرینِ پیمان با وداع از کشتی و استخدام در اداره ورزش و جوانان

ایسنا/لرستان دارنده پنج مدال کشتی آزاد جهان و آسیا می‌گوید: با ۲۶ سال سن و برخلاف میل باطنی، محکوم به دوری از کشتی شدم.

پیمان یاراحمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استخدام در اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجرد اظهار کرد: پس از سه سال دوندگی و طی مراحل مختلف اداری از ابتدای اسفند امسال با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی به صورت پیمانی به عنوان کارشناس ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای مشغول به کار شدم.

وی ادامه داد: در این سه سال که با مصدومیتم همراه بود، زندگی‌ام دست‌خوش اتفاقات تلخ و شیرین زیادی شد از روند کند مراحل استخدامم تا ساعت‌ها معطلی پشت درب اتاق مسئولان با عصا!

یاراحمدی اضافه کرد: بیش از ۱۰ سال در رده‌های مختلف در خدمت تیم ملی بودم و نمی‌توانم بگویم از استخدامم خوشحالم و دوری از کشتی برایم آسان است اما دوست ندارم کار بیهوده انجام دهم و همیشه دوست دارم در کارم بهترین باشم به همین دلیل با ۲۶ سال سن محکوم به دوری از کشتی شدم.

آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان در پیکارهای جهانی پاریس با اشاره به زندگی حرفه‌ای ورزشی خاطرنشان کرد: جردن باروز ۳۲ ساله؛ متاهل با سه فرزند و کوله‌باری از مدال جهانی و المپیک اکنون نیز عطش کسب افتخار در کشتی را دارد، چرا که از لحاظ مالی و روحی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و تنها دل‌مشغولی‌اش رنگارنگ کردن ویترین افتخارات‌اش می‌شود.

وی تأکید کرد: اما امثال بنده در حین رژیم و کم‌کردن کیلوهای اضافی و تحمل تمرینات سخت در کنار استرس مسابقات باید به این مسله فکر کنیم که غیر از کشتی هیچ حرفه دیگری بلد نیستیم و کشتی نیز نمی‌تواند نیازهای اولیه مالی یک جوان را تامین کند.

یاراحمدی گفت: مجموع مبلغ پاداش قهرمانی‌هایم غیر از دریافتی‌های فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان، سه میلیون تومان هم نمی‌شود و لیگ کشتی نیز تنها منبع مالی کشتی‌گیران است که آن نیز کفاف مخارج سنگین زندگی یک قهرمانی که هفته‌ای بیش از ۱۰ جلسه تمرین دارد را نمی‌دهد و تمامی این مسائل موجب بی‌انگیزه‌گی ورزشکار می‌شود.

قهرمان کشتی آزاد بزرگسالان آسیا در پاسخ به پرسشی که آیا برنامه‌ای برای بازگشت به دنیای قهرمانی یا ورود به دنیای مربیگری کشتی دارد؟ گفت: بازگشت و شروع از پله نخست بسیار دشوار است و باید واقع‌بین بود، لازمه هدف‌گذاری برای مدال المپیک و جهانی بزرگسالان تمام‌وقت تلاش کردن و نداشتن دغدغه‌ای غیر از این مهم است که با ورود شرایط زندگی‌ام به فاز جدید کارمندی، نمی‌توان مثل گذشته وقت بیشتری را برای ورزش کشتی اختصاص داد.

وی تأکید کرد: علاقه‌ای به مربیگری کشتی ندارم اما به فعالیت در حوزه مدیریت ورزش علاقه‌مند هستم و احساس می‌کنم در این حوزه می‌توانم مفیدتر باشم.

عضو تیم ملی کشتی کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی در پایان یادآور شد: از خانواده‌ام که همیشه حامی اصلی‌ام در مسیر زندگی بوده‌اند تشکر ویژه‌ای دارم و جا دارد از مسئولان فدراسیون کشتی، اداره ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت کشتی لرستان تشکر کنم که اگر این پیگیری‌ها نبود، شاید حتی استخدام در اداره ورزش و جوانان بروجرد نیز میسر نمی‌شد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید