ترمیم شبکه‌های سرقتی تلفن ثابت با کمک فرمانداری، دهیاری و بخش‌داری‌ها

ترمیم شبکه‌های سرقتی تلفن ثابت با کمک فرمانداری، دهیاری و بخش‌داری‌ها

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: با توجه به کمبود اعتبارات از خود فرمانداری‌ها، بخش‌داری‌ها و دهیاری‌ها برای ترمیم شبکه سرقت شده تلفن ثابت و تبدیل آن به خاکی کمک گرفته‌ایم.

نبی‌اله شمسی‌فر، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعدادی از روستاهای ما به‌دلیل سرقت کابل‌ها ارتباط تلفن ثابتشان دچار مشکل و اختلال شده و به خاطر کمبود بودجه سرمایه‌ای ما و حجم بالای این معضل امکان ترمیم همه سرقت‌ها را در استان نداریم ولی آمدیم یک اولویت بندی انجام دادیم و از کمک فرمانداری‌ها، بخش‌داری‌ها و دهیاری‌ها استفاده کردیم که خروجی خوبی داشت.

وی ادامه داد: به جای اینکه از همین اعتبارات محدود بتوانیم کابل شبکه تلفن ثابت تعداد کمی روستا را خاکی کنیم، از دهیاری‌ها و بخش‌داری‌ها خواستیم که در حفاری‌ها و رفع معارضین به ما کمک کنند و تجهیزات و اجرا بر عهده ما باشد که تا این لحظه تعداد زیادی از روستاها که با این سبک با ما مشارکت داشتند عملیات انجام شده که آخرین آن‌ها روستاهای تیمورآباد و کیان‌آباد پلدختر بود.

شمسی‌فر عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که اگر مشارکت باشد تعدادی دیگر از روستاهایی که با این معضل واجه هستند را به صورت خاکی و زمینی اجرا کنیم که مشکل به صورت اساسی حل شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: در حوزه تلفن همراه نیز ما تابع ابلاغیه‌های وزارت ارتباطات هستیم، اگر وزارت برای پوشش و ارتقاء تکنولوژی از ۲G به  ۳G و ۴G با اپراتور همراه اول به توافقی برسند و این اپراتور به عنوان ابلاغیه به مخابرات مناطق و استان ابلاغ کند در اسرع وقت مجری این پروژه خواهیم بود و تا الان نیز تمامی برنامه‌های ابلاغی جهت ارتقاء تکنولوژی سایت‌های روستایی را بجز چهار روستای  سرقلعه، دره چین و امامزاده محمدبن حسن و دستگرد الیگودرز که در حال انجام هستند، انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: اطلاع دادند که وزارت ارتباطات در حال دادن سهمیه جدید به استان‌ها برای ارتقاء سایت‌های روستایی است که به محض ابلاغ در دستور کار قرار می‌دهیم.

این مسئول اظهار کرد: امیدواریم در استان با حمایت مسئولان و همدلی و وفاقی که در بین همکاران وجود دارد بتوانیم به رتبه‌های مطلوب‌تری از ۱۲ اُم برسیم.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید