ترانزیت 200 هزار تن محصولات کشاورزی در اردبیل

ترانزیت 200 هزار تن محصولات کشاورزی در اردبیل

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از 200 هزار تن ترانزیت محصولات کشاورزی در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

خلیل نیکشاد در جریان بازدید از سطح سبز مزارع کلزا و گندم در بیله‌سوار اظهار کرد: به رغم شرایط کرونا و تحریم ما در سال گذشته صادرات انواع محصولات کشاورزی از قبیل سیب زمینی، گوجه فرنگی و … را از گمرکات استان اردبیل شاهد بودیم.

وی میزان صادرات را 140 هزار تن در قالب 5 هزار و 700 فقره گواهی اعلام و خاطرنشان کرد: واردات 35 هزار تن محصولات کشاورزی در این مدت انجام شده و در مجموع 200 هزار تن ترانزیت محصولات کشاورزی از استان اردبیل انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این میزان ترانزیت در مقایسه با سال ماقبل آن 35 درصد افزایش نشان می‌دهد که این خود نشان از ظرفیت بالای استان در تولید محصولات کشاورزی است.

نیکشاد بیان کرد: با توجه به وضعیت سطح سبز مزارع کلزا و گندم از عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قدردانی می‌کنیم که از لحاظ تغذیه و مبارزه با علف‌های هرز و انواع بیماری‌ها تشدید نظارت‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: باید به صورت مستمر و در قالب اکیپ‌های فنی از مزارع بازدید و کشاورزان نیز توصیه‌های کارشناسان را مورد توجه و مراعات قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشاورزان به عنوان قهرمانان تولید یاد کرد و گفت: در مسیر تولید باید از روش‌های مختلف استفاده کرد تا چه از لحاظ کمی و چه کیفی تولید محصولات افزایش یابد.

نیکشاد به بازدید خود از واحد قرنطینه نباتی مستقر در گمرک شهرستان بیله‌سوار خبر داد و اظهار کرد: تاکید ما بر نظارت بیشتر بر امر صادرات و واردات محصولات کشاورزی و تقویت ترانزیت است که در این زمینه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ضرورت دارد بستر حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تلاش کشاورزان و زارعین منطقه انتظار می‌رود مسئولان گمرک با رفع موانع به تقویت تولید و صادرات بیش از گذشته کمک کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید