تأکید بر سرعت رسیدگی در مراجع قضایی گلستان

تأکید بر سرعت رسیدگی در مراجع قضایی گلستان

 رئیس‌کل دادگستری گلستان در جمع قضات گنبدکاووس، گفت: به جز پرونده‌های خاص و پیچیده، مدت‌زمان دادرسی نباید بیشتر از ۶ ماه طول بکشد.

حیدر آسیابی در دیدار خود از حوزه قضایی گنبدکاووس در جمع قضات این شهرستان بار دیگر بر تکریم ارباب‌رجوع تأکید کرد و گفت: برای مردم رفتار و برخورد مناسب مهم‌تر از نتیجه رسیدگی قضایی است و همان‌گونه که ریاست محترم قوه قضاییه هم بارها تأکید کرده‌اند رفتار مناسب با مردم باید در اولویت همکاران ما باشد.

وی بر رسیدگی سریع‌تر پرونده‌ها تأکید کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران ما در ماه‌های اخیر پرونده‌های مسن به حداقل رسیده است و تلاش می‌کنیم با همت قضات به جز پرونده‌های خاص و پیچیده که رسیدگی به آنها زمان‌بر است پرونده‌هایی که بیش‌ از ۶ ماه مطرح شده‌اند زودتر تعیین تکلیف شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان در ادامه بر حمایت و توجه ویژه قضات به واحدهای تولیدی هم تأکید کرد و گفت: به هیچ عنوان مواد اولیه و خطوط تولید صنایع و کارخانه‌ها نباید در روند قضایی توقیف شود و قضات در این موارد با دقت نظر بیشتری عمل کنند.

وی، بر کاهش جمعیت کیفری هم تأکید کرد و افزود: البته کاهش جمعیت کیفری به معنی آزادی سارقان و یا آزادی زندانیان خطرناک نیست و امنیت مردم برای ما مهم است اما تأکید داریم کسانی که بیرون بودن آن‌ها خللی به نظم و آرامش و امنیت مردم وارد نمی‌کند با استفاده از ظرفیت‌های قانون مانند مجازات‌های جایگزین حبس به زندان نروند.

به نقل از دادگستری گلستان، آسیابی بر دادرسی و ابلاغ الکترونیک هم تأکید کرد و گفت: با الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها علاوه بر سرعت و دقت عمل در کار، شأن و جایگاه مردم حفظ می‌شود.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید