بیش از ۶ هزار بازرسی در تعطیلات انجام شده است

 کارشناس بهداشت محیط شهرستان همدان گفت: تعداد ۶ هزار و ۶۶۲ مورد بازرسی در طول ایام تعطیلات نوروز انجام شده که ۷ درصد افزایش داشته است.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه همدان حسین خالقی ظهر دوشنبه در کارگروه گردشگری و خدمات سفر شهرستان همدان اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان همدان قبل از عید کمیته بهداشت و درمان را برگزار و دستوراتی مبنی برکشیک بیمارستان ها ابلاغ شد و بازرسی های با اتاق اصناف میراث فرهنگی صورت گرفت.
 
وی افزود: در ۴ روز اول فروردین، پایگاه شهدا را برای ارائه به مسافران برای واکسیناسیون های نوبت یاداوری و همچنین دندانپزشکی فعال کرده ایم.
 
کارشناس بهداشت محیط شهرستان همدان عنوان کرد: بازرسی های انجام شده از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین، ۲ هزار و ۶۰۴ ساعت انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش حجم کاری داشته ایم.
 
خالقی ادامه داد: ۴هزار و ۲۱۲ مورد تهیه موادغذایی، رستوران ها و دوهزار و ۴۹ مورد بازرسی اماکن عمومی حساس مورد بازرسی قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: خدمات رفاهی بین راهی ۱۵۲ مورد بازرسی شده که ۲۲ درصد رشد داشته و اخطاریه کتبی ۱۲۰ مورد بحرانی و ۴۶۴ مورد غیر بحرانی که ۵ درصد افزایش داشته است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: معرفی به دادگاه ۱۲۹ مورد که ۱۶ درصد افزایش داشته و پلمپ ها از ۶۷ مورد به ۱۱۰مورد افزایش یافته است.
 
وی افزود: انجام معاینه پزشکی رشد ۱۱۲ درصد داشته ایم، صدور کارت بهداشت ۸۴۹ مورد، کنترل کیفیت بهداشت و موادکار با استفاده از تجهیزات از ۸۳۴ مورد به هزار و ۳۲۶ مورد و با رشد ۱۳۹ درصدی مواجه هستیم.
 
عضو شورای شهر همدان نیز گفت: بحرانی در همدان نداشتیم و کاش برف همدان را به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی می کردیم.
 
وی افزود: قطار گردشگری وارد همدان شده ولی این قطار تاثیری در گردشگری ما نداشته است و متاسفانه ظرفیت قطار و هواپیمای ما بسیار ضعیف عمل کرده است.
 
حسبن قره باغی با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری ما ضعیف است، عنوان کرد: در نوروز شاهد عدم ساماندهی خانه مسافر بودیم که کار خوبی در این زمینه انجام نشده و نیازمند ورود مسئولان به صورت جدی تر است. 

دیدگاهتان را بنویسید