بیش از ۱۰۴ هزار دوز واکسن کرونا در کاشمر تزریق شده است

بیش از ۱۰۴ هزار دوز واکسن کرونا در کاشمر تزریق شده است

 فرماندار کاشمر گفت: تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار دوز واکسن کرونا به جمعیت هدف برنامه ملی واکسیناسیون در این شهرستان تزریق شده است.

مسلم ساقی ظهر امروز در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان کاشمر افزود: بر اساس آمار اعلامی تاکنون ۶۴.۴ درصد جمعیت کاشمر و افراد میهمان در این شهر ۲ دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت نموده و در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند. گزارش ارائه شده از پیک پنجم و سوم کرونا نمایانگر آن است که همچنان پیک پنجم تمام نشده و طی ۲ روز گذشته شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان شهید مدرس این شهرستان بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه نکردن شهروندان برای واکسیناسیون مجددا شاهد افزایش مبتلایان به کرونا خواهیم بود، تصریح کرد: چه بسا با این شرایط وارد پیک ششم شویم که قطعا شرایط آن بسیار دشوار خواهد بود. در حال حاضر تعدادی از مردم واکسینه شده‌اند و همین موضوع عادی انگاری بیماری را در جامعه رواج خواهد داد.
فرماندار کاشمر عنوان کرد: واکسیناسیون شهروندان کاشمر به این معنا نیست که جامعه ایمنی قابل قبولی دارد. مردم باید بدانند که تزریق این تعداد دوز واکسن به معنی احساس راحتی، عدم استفاده از ماسک و اینکه خطری ما را تهدید نمی‌‎کند، نیست بلکه مانند گذشته باید پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود.
پیش‌بینی ورود کاشمر به پیک ششم در اواخر مهر و اوایل آبان‌ ماه
در این جلسه دکتر محمد جواد یزدانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر، گفت: مهمترین مساله این روزهای کشور موضوع واکسیناسیون بوده که اثرات و نکات مثبتی هم دارد که این مسائل برای همه مشهود است. آمار بستری و فوت افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌‎ای که قبل از پیک پنجم، ۲ دوز واکسن را دریافت کرده بودند، کاهش پیدا کرده و برعکس مرگ و میر و ابتلا در افراد بدون بیماری زمینه‌ای و آن‌هایی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، بیشتر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه واکسن همچنان یک نیاز جدی و حیاتی است، گفت: با بررسی‌ها و شرایط خاص منطقه پیش‌بینی می‌شود که اواخر مهر و اوایل آبان‌ ماه ممکن است با پیک ششم کرونا مواجه شویم. اگر در این چهار هفته که دوران طلایی است، پوشش واکسیناسیون را بالاتر ببریم و حداقل ۸۰ درصد جامعه هدف یک دوز واکسن دریافت کنند، پیک ششم خفیف‎‌تر خواهد بود و مرگ و میر کمتری خواهیم داشت.
یزدانی بیان کرد: حدود ۹۸ هزار و ۴۴۸ نفر از ساکنان کاشمر تا به امروز یکی از ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که پوشش نسبتا قابل قبولی است ولی برای ادامه کار نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی تمام دستگاه‌های اجرایی از طریق فضاها و محیط‌های در اختیار هستیم.
منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید