باران به روستای ماده کاریز در سفیدابه خسارت زد

فرماندار نیمروز گفت: بارش باران باعث بروز خسارت به برخی از واحدهای مسکونی در روستای ماده کاریز بخش سفیدابه از توابع شهرستان نیمروز شد .

حاجی حسینی درگفت وگو با ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان افزود: به منظور اسکان موقت روستائیان، هلال احمر به امداد رسانی در این روستا مشغول است و چادرهای اسکان در بین روستائیان آسیب دیده توزیع شده است .

وی ادامه داد: بنیادمسکن نیز جهت برآورد خسارات وارده به واحدهای مسکونی درمنطقه حاضراست و جهادکشاورزی نیز به منظور برآور خسارات وارده به دامهایی که تلف شده اند به منطقه اعزام شده است .

وی ادامه داد: چون روستای ماده کاریز طوری احداث شده که باتوجه به اینکه کنارجاده قرارگرفته اما در سرازیری و قسمت شیب واقع شده، ازاینرو وقت بارش شدید باران، سیلاب حاصله، وارد روستاشده و به برخی از منازل آسیب جدی وارد کرده است .

فرماندار نیمروز ادامه داد: هنوز آماردقیقی از خسارات وارده به این روستا برآورد نشده ولی پس ازبرآوردهای لازم توسط بنیادمسکن،جهادکشاورزی، اطلاع رسانی خواهد شد .

حاجی حسینی همچنین در خصوص آمادگی لازم جهت رویارویی و مقابله باسیل درشهرستان نیمروز گفت: تمامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و همه نقاط آسیر پذیری که احساس می شده خطرآفرین هستند با همکاری دستگاههای اجرایی و مردم، مقاوم سازی و استحکام بخشی شده و درواقع تقسیم کار لازم دراین خصوص صورت گرفته است .

وی ادامه داد: ما از تمامی ظرفیتهای موجود برای مدیریت صحیح جهت هدایت آب ناشی از سیلاب، به سمت تالاب هامون استفاده کرده ایم و تا عادی شدن اوضاع، همه دستگاههای عضو مدیریت بحران، در آماده باش کامل می باشند.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید