این دورهمی‌ها «نشست خبری» نیستند

این دورهمی‌ها «نشست خبری» نیستند
نشست خبری جشنواره بهار پس از یک ساعت تاخیر و به دلیل اعتراض خبرنگاران برگزار نشد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، نشست خبری جشنواره بهار که طبق اعلام دبیر این جشنواره بنا بود ظهر امروز در محل موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار شود پس از تاخیر طولانی سرانجام برگزار نشد مساله‌ای که نشان از بی‌نظمی و سهل‌انگاری در برگزاری این نشست دارد.
اما این مساله فقط به این رویداد محدود نمی‌شود و به نظر می‌رسد که در ماه‌های اخیر برگزاری رویدادهایی که بیشتر شبیه دورهمی هستند تا نشست خبری در مشهد رو به افزایش است مساله‌ای که متاسفانه بعضا با حمایت برخی چهره‌های محترم رسانه‌ای شهر همراه است و سبب می‌‎شود تا سایر رسانه‌ها اقدام به اعزام خبرنگار به این‌گونه رویدادها کنند و زمان زیادی را بدون به دست آوردن خبر یا اطلاعات خاصی از دست بدهند.
بدون شک تکرار چنین وقایعی موجب سرد شدن استقبال از نشست‌های خبری موسسات و نهادهای خصوصی شده و جریان اطلاع‌رسانی این رویدادها را بیش از پیش تضعیف ‌کند.
از دیگر سو موسسات و نهادهایی که خیرخواهانه و از سر حمایت اقدام به اعطای امکانات و به نحوی، اعتبار خود به چنین برنامه‌هایی می‌کنند نیز برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن جایگاه خود بایستی از کیفیت برگزاری این برنامه‌ها و محتوایی که بناست تا در چنین جلساتی ارائه شود اطمینان حاصل نمایند و سپس شرایط را برای برگزاری این رویدادها فراهم نمایند تا در کنار مسئولان این برنامه‌ها متهم به سهل‌انگاری در برگزاری این نشست‌ها نشوند.
برگزارکنندگان فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری نیز باید بدانند که نشست خبری تعریف خاص خود را دارد و بدون برنامه و صرفا با تکیه بر لفاظی و بدون حضور میهمانان اعلام شده در دعوت‌نامه، نمی‌توان اقدام به برگزاری نشست خبری کرد به نحوی که حتی ارزش فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را نیز تحت‌الشعاع برگزاری بد نشست خبری قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید