انتقاد عضو منتخب شورای شهر بجنورد از طولانی شدن احیای بافت فرسوده

انتقاد عضو منتخب شورای شهر بجنورد از طولانی شدن احیای بافت فرسوده

ایسنا/خراسان شمالی منتخب شورای شهر بجنورد گفت: طرح «ارمغان» به عنوان طرحی برای احیای بافت فرسوده در حالی متوقف است که به علت تاخیر در زمان بهره برداری به فرسودگی رسیده است.

مهرداد رحمتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ساخت ۲۲۰ واحد در قالب پروژه ارمغان در دستور کار قرار گرفت تا الگویی برای احیای بافت فرسوده باشد اما پس از ۱۵ سال افتتاح نشده و خود به بافت فرسوده بدل شده است.

وی افزود: ۱۵۴ بافت ناکارآمد در هسته مرکزی شهر بجنورد وجود دارد که به واسطه قدیمی بودن و داشتن معابر کم عرض، خدمات رسانی را دچار مشکل کرده است.

وی نبود فضای سبز و مشکل تردد ناوگان خدمات رسانی اورژانس و آتش نشانی را از مشکلات بافت فرسوده عنوان کرد و ادامه داد: باید بسته های تشویقی در نظر گرفته شود تا احیای این بافت سرعت گیرد.

رحمتی همچنین یکی از نیازمندی های مرکز استان را برنامه ریزی برای مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: بجنورد به لحاظ کاسه ای بودن، با مشکل روان آب و سیل روبه رو است که باید در این زمینه به اجرای پروژه ها سرعت داد.

منتخب شورای شهر بجنورد افزود: یکی از نیازمندی های اساسی، تامین خودروی نردبان آتش نشانی است که با وجود پیگیری ها در سال های گذشته هنوز محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات آتش نشانی بجنورد برای مهار آتش سوزی تنها برای ساختمان های دو یا سه طبقه است و برای سایر ساختمان ها با مشکل رو به رو است.

رحمتی خاطرنشان کرد: اکنون برای خدمات رسانی در حادثه ها در مجموعه های مسکونی الغدیر و یا گلستان شهر به جد با مشکل تجهیزات مواجه هستیم.

رحمتی، فرسوده بودن ناوگان اتوبوسی را از دیگر مشکلات شهر بجنورد عنوان کرد و گفت: اکنون ۶۰ تا ۶۵ ناوگان اتوبوسی در بجنورد وجود دارد که شمار زیادی از آن ها فرسوده است.

منتخب شورای شهر بجنورد با بیان اینکه حمل و نقل عمومی بجنورد نیاز به ۹۰ دستگاه اتوبوس دارد، گفت: اگر سالی سه دستگاه به ناوگان حمل و نقل اضافه شود، تا سال ۱۴۱۰  نیاز به این ناوگان برطرف می شود که در این زمینه نیاز به اعتبار بالایی داریم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید