افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در زنجان برای انتخابات ۱۴۰۰

افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رای در زنجان برای انتخابات ۱۴۰۰

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با توجه به شیوع کرونا و رعایت فاصله اجتماعی پیش‌بینی می‌شود شعب اخذ رای ۱۵ درصد افزایش یابد.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه امروز (۲ اسفندماه) در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان، اظهار کرد: مقدمات برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراهم شده و مجموعه عوامل دخیل در این امر، علاوه بر تدابیر لازم در موضوع انتخابات، مدیریت کرونا را نیز پیگیری می‌کنند و جلساتی را برای مسائل اجرایی در شهرستان‌ها و آموزش‌های لازم به لحاظ آیین‌نامه‌ای و قانونی برگزار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: رویکرد ما این است که نگاه به گذشته داشته باشیم که در این راستا آسیب‌شناسی از ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در دستور کار قرار دادیم تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها را احصا کرده و بتوانیم انتخاباتی سالم و باشکوه را شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: آسیب‌شناسی از ادوار گذشته انتخابات در حوزه‌های اجرایی، امنیتی و فناوری در سه سطح شامل بخش، شهرستان و استان از سطح شعبه انجام شده است.

این مسئول به برآورد تعداد شعب با لحاظ شیوع کرونا برای رعایت فاصله اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با این شرایط، نسبت به دوره گذشته ۱۵ درصد افزایش در تعداد شعب داشته باشیم و تعداد تعرفه‌های مورد نیاز را نیز بر اساس جمعیت استان، واجدان شرایط و درصد افزایش جمعیت نسبت به دوره گذشته احصا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در بستر فضای مجازی انجام می‌شود، ابراز کرد: بررسی‌هایی از طرف نیروهای حوزه فناوری برای وضعیت فیبر نوری به ویژه در مناطق صعب‌العبور، آنتن‌دهی و پوشش تلفن همراه بر اساس محل استقرار شعب ثابت و شعب سیار از نقطه ابتدا تا انتها انجام شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: مردم در پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب نقش اساسی دارند و شرکت در انتخابات برای اثبات جمهوریت نظام است و این مهم به مردم واگذار شده است.

حسین میرزاپور با اشاره به اینکه زمینه ارتباط بیشتر با هیئت نظارت فراهم شده است و بستر حل مشکلات وجود دارد، عنوان کرد: تعداد نیروها، امکانات، صندوق‌ها و شعب اخذ رای باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی پیش‌بینی شود و انتظارات از ما قانون‌مداری است.

وی به رعایت بی‌طرفی کامل از سوی مجریان و ناظران انتخابات تاکید کرد و افزود: صندوق‌های رای، ناموس نظام است و امانت‌داری از آرای مردم وظیفه ما است و باید فضای ایمن و آرامش برای برگزاری انتخابات ایجاد شده و از هر چه به سلامت انتخابات خدشه وارد می‌کند، جلوگیری کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم و حضور حداکثری مردم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: دکترین انقلاب در حمایت مردم در راهپیمایی و انتخابات تبلور می‌یابد و باید بستر مناسب برای داوطلبان انتخابات و حضور حداکثری مردم فراهم شود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید