افزایش دو برابری قیمت مرغ شایعه است

افزایش دو برابری قیمت مرغ شایعه است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: افزایش دو برابری قیمت مرغ در روزهای آینده شایعه‌ای بی‌اساس است که مردم نباید به چنین صحبت‌هایی باور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خلیل نیکشاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: میزان تولید گوشت سفید در استان اردبیل سالانه 42 هزار تن است که ما این رقم را در سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش دادیم تا کمبودی در تامین نیاز بازار استان و سایر مناطق به وجود نیاید.
وی سرانه مصرف گوشت سفید را 25 کیلوگرم به ازای هر نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در سال گذشته تولید استان از 85 تن کشتار روز به 125 تن رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در سه کشتارگاه طیور استان ما با یک و نیم برابر افزایش تولید روبرو بودیم، گفت: ما سال گذشته 50 درصد افزایش کشتار را در گوشت مرغ در سطح  استان شاهد بودیم.
نیکشاد دلایل گرانی گوشت سفید را اقبال مردم به خرید بیشتر و جایگزین گوشت قرمز و همچنین تاخیر و تعلل در تامین نهاده‌های دامی اعلام کرد و افزود: ما تا آخر شهریورماه برای تمامی مرغداری‌ها براساس ظرفیت کشتار دان مورد نیاز را تامین کردیم و هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.
وی ادامه داد: به میزان مورد نیاز کنجاله و سویا به عنوان ذخایر استراتژیک صنعت مرغداری خریداری و تامین شده و امیدواریم با توزیع این نهاده‌ها در روزهای آینده و منتهی به ماه رمضان قیمت‌ها تعدیل شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و در چند روز آینده این سقف به بیش از یک میلیون و 600 هزار قطعه افزایش می‌یابد که امیدواریم با این وضعیت جوجه‌ریزی و کشتاری که انجام خواهد شد در تنظیم بازار ماه رمضان موفق عمل کنیم.
نیکشاد با دفاع از آمار اعلام شده مبنی بر اشتغال در بخش کشاورزی بیان کرد: ما در سال گذشته موفق به تحقق اشتغال به تعداد 5 هزار و 16 نفر در بخش کشاورزی شدیم که 33 درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: به صور دقیق این آمار اشتغال قابل دفاع است چرا که راست‌آزمایی و صحت این آمارها در بررسی‌های انجام شده مشخص شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه به هیچ وجه هندوانه محصول آب‌بر نیست ولی محدودیتی در کشت این محصول وجود دارد، اضافه کرد: برای کشت برنج محدودیت‌هایی اعمال شده اما همچنان در منطقه دره‌رود کشت برنج به دلیل جذابیت و ارزش افزوده‌ای که به همراه دارد انجام می‌شود که ما به زور نمی‌توانیم کشاورزان را از این کشت و زرع بازداریم.
نیکشاد به کاهش سطح زیرکشت هندوانه نیز اشاره و اظهار کرد: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی هدایت و حمایت است ولی تصمیم نهایی در کشت و زرع را کشاورز و بهره‌بردار انجام می‌دهد.
وی به تمهیدات اندیشیده شده برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اشاره کرد و گفت: عملیات برداشت گندم از مزارع شمال این استان از ماه آینده آغاز می‌شود و ما نسبت به تجهیز مراکز خرید، استانداردسازی امکانات به ویژه باسکول و بکارگیری ناظر مستقیم و تدارک دیگر امکانات اقدام کردیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: کشاورزان قطعا محصولات خود را تحویل مراکز خرید خواهند داد تا با برنامه‌‌‌ریزی‌های انجام شده به ازای هر کیلو یک هزار و 700 تومان پرداخت بهای گندم انجام شود.
نیکشاد در پایان محصولات تولید شده را در کشورمان به ویژه استان اردبیل پاکترین و سالم‌ترین محصولات اعلام کرد و گفت: در تمام دنیا استفاده از سموم در تولید محصولات متنوع کشاورزی مرسوم است ولی کشورمان با کمترین مصرف سموم و کودهای شیمیایی سعی می‌کند محصولات باارزش غذایی بیشتر تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید