احداث آبگیر بن- بروجن به‌زودی آغاز می‌شود

احداث آبگیر بن- بروجن به‌زودی آغاز می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مناقصه آبگیر پروژه آبرسانی بن- بروجن برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی این بخش به زودی آغاز می‌شود.

فردوس کریمی ۲۴ اسفندماه در جسله ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری در خصوص روند اجرایی پروژه آبرسانی بن- بروجن، اظهار کرد: در حال حاضر برای اجرای این پروژه حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار موجود است و باید در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۵۲ میلیارد تومان به‌عنوان پیش پرداخت به پیمانکاران پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مناقصه آبگیر پروژه آبرسانی بن- بروجن برگزار شد، عنوان کرد: اقدامات لازم برای تامین امنیت این بخش از پروژه در حال انجام است و عملیات اجرایی این بخش به زودی آغاز می‌شود، عملیات اجرایی این بخش از پروژه بسیار پیچیده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی در بخش تصفیه‌خانه پروژه آبرسانی بن- بروجن مطلوب است، گفت: پیشرفت فیزیکی این بخش حدود ۳۷ درصد است، طبق برآورد پیمانکار برای ادامه عملیات نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان در این بخش از پروژه هستیم.

کریمی یادآور شد: پیمانکاران ایستگاه پمپاژ ۲ و ۳ در این پروژه در انجام کار تعلل می‌کنند و درخواست افزایش مبلغ پیمان را دارند، به این پیمانکاران برای عمل به تعهدات چند روز مهلت داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی بن-بروجن حدود ۸۰ درصد است، گفت: از مسیر ۱۱۷ کیلومتری لوله‌گذاری انتقال آب، تنها ۱۳ کیلومتر باقی‌ مانده است، برای خرید لوله مورد نیاز با مشکلاتی مواجه بودیم که بعد از مرتفع شدن این مشکل عملیات لوله‌گذاری ادامه پیدا می‌کند.

پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه سامان ۹۰ درصد است

در ادامه جلسه احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه آبرسانی، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل تکمیل تصفیه‌خانه آب شهرهای استان( خط کوهرنگ- شهرکرد و سامان)، تامین آب شرب مناطق روستایی و تکمیل مجتمع آبرسانی خانمیرزا است.

وی افزود: پروژه تصفیه‌خانه سامان از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برای اتمام این پروژه نیازمند شش میلیارد تومان اعتبار هستیم.

محمدی در خصوص احداث پکیج رفع کدورت خط کوهرنگ به شهرکرد، توضیح داد: این پروژه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و پیشرفت فیزیکی آن حدود ۸۰ درصد است، برای اتمام این پروژه نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث مجتمع آبرسانی خانمیرزا، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود این طرح در سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد، طبق برآوردهای انجام شده این پروژه نیازمند هشت میلیارد تومان اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی به مجتمع جغدان شهرستان کیار، آبرسانی به مجتمع دهنو گودرز شهرستان لردگان، آبرسانی به مجتمع سرتنگ محمود روستای گل سرخ و آبرسانی به روستای نصیرآباد نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدی در پایان در خصوص معوقات آبداران، توضیح داد: این معوقات مربوط به سال‌های ۹۲ تا ۹۸ است، پیگیری‌ها برای پرداخت معوقات منتج به نتیجه نشد، این آبداران از پیمانکار مطالبه دارند، مقرر شد ۳۰۰ آبدار به‌کار گیری شده در بحث پایدارسازی آب روستایی و جلوگیری از هدرفت آب ساماندهی و نیروهای غیرمرتبط جداسازی شوند و پرداختی‌ها منظم شود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید