آموزش‌ها در حوزه منابع‌طبیعی توجیه اقتصادی داشته باشد

معاون دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد برای مدیریت پایدار مناطق و آموزش‌های ترویجی در حوزه منابع‌طبیعی، گفت: این آموزش‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان، حسینی در نشست با مدیرکل و مسئولان اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان با عنوان اینکه آموزش‌های ما باید توجیه اقتصادی داشته باشد، افزود: برای تحقق این امر باید به سمت آموزش‌های کاربردی برویم و در این حوزه برای موفقیت بیشتر از پتانسیل‌ سازمان‌های مردم‌نهاد بهره‌مند شویم.

 

وی با بیان اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی مکرر برای حوزه‌نشینان می‌توانیم روستاییان را در برنامه‌های حفاظتی و حراستی خود شرکت دهیم، بر لزوم توجه مسئولان امر به این موضوع جهت تاثیر آن بر مدیریت پایدار منابع به‌ویژه آب و خاک تاکید کرد.

 

معاون دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با عنوان اینکه آموزش‌های ما باید توجیه اقتصادی داشته باشد، اضافه کرد: برای تحقق این امر باید به سمت آموزش‌های کاربردی برویم و در این حوزه برای موفقیت بیشتر از پتانسیل‌ سازمان‌های مردم‌نهاد بهره‌مند شویم.

 

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با اشاره به اینکه نهالستان 50 هکتاری این اداره‌کل از نهالستان‌های بی‌نظیر کشور است، به ظرفیت‌های فراهم شده در این محل جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای منطقه شمال‌غرب با عنوان پرورش گونه‌ها و نهال‌های جنگلی و … اشاره کرد.

 

خلیل آقاجانلو با اشاره به همکاری‌های مطلوب این اداره‌کل با دانشگاه زنجان در بخش ترویج و تحقیق، تصریح کرد: معتقدیم در کنار آموزش بهره‌برداران باید دوره‌های آموزشی برای همکاران خود در بخش ترویج را مورد تاکید قرار دهیم؛ چرا که موفقیت در مباحث تسهیل‌گری به این بخش ارتباط دارد.

 

رئیس اداره ترویج و آموزش اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان نیز با اشاره به پیگیری برنامه‌های این بخش در حوزه ترویج، بر لزوم فراهم آوردن زمینه‌های آموزشی فرهنگ‌ساز در بین دانش‌آموزان مدارس تاکید کرد و توجه به این مهم را از اولویت‌های اساسی دانست.

 

حسینی‌منفرد همچنین از برنامه‌ریزی‌های اداره آموزش و ترویج در بین دانشجویان جهت تحقق اهداف منابع‌طبیعی استان زنجان خبر داد و به همکاری‌ سازمان‌های مردم‌نهاد استان زنجان با اداره‌کل منابع‌طبیعی در زمینه آموزش و ترویج اشاره کرد.

 

بیات، معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه آبخیزداری، مشکل جدی با بومیان مناطق هدف استان وجود ندارد، ابراز کرد: به منظور تعامل با مردم، در برخی نقاط که معارضان محلی در اجرای برنامه‌های آبخیزداری خللی وارد می‌کردند، پروژه را متوقف کرده و با محلی‌ها وارد مذاکره می‌شدیم که خوشبختانه پس از گفت‌وگو آنان توجیه شده و در ادامه پروژه، ما را یاری می‌کردند. در حال حاضر هم مشکل جدی وجود ندارد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید