شمار داوطلبان انتخابات “شوراهای شهر” در کرمانشاه به ۱۳۹ رسید

شمار داوطلبان انتخابات "شوراهای شهر" در کرمانشاه به  ۱۳۹ رسید

ایسنا/کرمانشاه دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان کرمانشاه اظهار کرد: تا پایان روز سوم ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر(22 اسفند)، تعداد ثبت نام شدگان نهایی در شهرهای استان به 139 نفر رسیده است.

جلیل بالایی با اشاره به افزایش داوطلبان انتخابات شوراهای شهرهای استان به 139 نفر گفت:  از این تعداد 126 نفر مرد و 13 نفر زن هستند.

وی افزود: همچنین در میان مجموع داوطلبان بیشترین تحصیلات مربوط به مدرک تحصیلی کارشناسی با 88 داوطلب است و 35 داوطلب نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده، 10 نفر فوق دیپلم و چهارنفر هم دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: میزان ایثارگری ثبت نام شدگان ۱۳ درصد بوده و سهم افرادی که سابقه عضویت در شورا دارند نیز۲۰  درصد است.

وی افزود: بیشترین تعداد داوطلبان مربوط به شهر کرمانشاه با 44 داوطلب است و کمترین آن نیز مربوط به شهر روانسر است.

بالایی رشد سه شاخص جوانگرایی، حضور افراد با تحصیلات بالا و نیز حضور زنان را نسبت به دوره‌های قبل مشهود دانست و گفت خوشبختانه در این دوره بیش از ۹۰ درصد داوطلبین دارای مدرک کارشناسی و بالاتر  هستند. ۸۸ درصد داوطلبان نیز زیر ۵۰ سال سن داشته و حضور زنان از دو درصد رشد برخوردار می باشد که در صورت ادامه روند مذکور، میتوان به فضای بانشاط و رقابتی انتخابات امیدوار بود.

وی از داوطلبین خواست  ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند چون فرصت هفت روزه قابل تمدید نمی باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید