دفاع مقدس مظهری از ایثار، از خود گذشتگی، تدبیر و حکمت است

دفاع مقدس مظهری از ایثار، از خود گذشتگی، تدبیر و حکمت است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: هشت سال دفاع مقدس مظهری از برترین صفاتی است که یک کشور می‌تواند داشته باشد چرا که دفاع مقدس مظهر ایثار، از خود گذشتگی، تدبیر و حکمت است.

امیر دریا دوم، دکتر رضا عباسی روز پنجشنبه، ۲۷ آبان ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: مسئولیت‌های زیادی را پشت سر گذاشتم از خاکریزهای دفاع مقدس تا جزایری مانند منطقه دوم دریایی ولایت، جاسک در خطه جنوب شرقی و سواحل مکلوران که چون نگینی درخشان در کشور می‌درخشد و بسیار ارزشمند است و نزدیک به ۱۲ سال است که در این مکان به دنبال ایجاد منطقه‌ی جدید راهبردی به سوی آب‌های بین‌المللی و آزاد هستیم.

وی ادامه داد: مسئولیتی که امروز به من محول شده بسیار ارزشمند است؛ بنیاد حفظ آثار مانند یک دانشگاه گوهر باری برای کشور است و ما موظف هستیم تا از این دانش‌ و علم‌ها به نیکی یاد کرده و نشر دهیم؛ علمی را می‌آموزیم که در مدرسه و دانشگاه گفته نشده و تنها با کسب تجربه در مسیر کاری یا حرفه‌ای به دست می‌آید و در هیچ کتابی ذکر نشده است لذا باید از خاطرات این پیشکسوتان استفاده کنیم که فرمانده معظم کل قوا نیز به این امر بسیار تاکید کرده‌اند.

وی افزود: نکته‌ی مهم، توجه به مواردی است که در بنیاد ترسیم شده که تا سال ۱۴۰۴ چه مولفه‌هایی را در نظر داشته باشیم . نکته‌ی بعدی عوامل محترم هیأت رئیسه بنیاد هستند، باید بدانند که چگونه تعامل برقرار کرده و از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، عباسی گفت: دفاع مقدس، مختص یک قشر و جناح نبوده و اول مختص مردم است و در مرحله دوم، این رسالت به ارتشیان، سپاهیان و نیروهای مسلح مربوط می‌شود که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و این رسالت بزرگ را به نحو احسن انجام دهیم.

وی تاکید کرد: شخص و یگان مهم نیست، کشور ما در معرض تهدیدها است و اگر می‌خواهیم تا آن را از حوادث بیمه کنیم، باید از خاطرات دفاع مقدس و تمامی رزمندگان بهره گیریم، بنابراین از همه‌ی عوامل در خواست می‌کنم تا با حمایت خود به احیا و زنده نگهداشتن خون شهدا و ایثارگری رزمندگان  کمک کنند.

وی در پایان افزود: از فردا به عنوان سرباز، پشت این سنگر هستم که امیدوارم اول در پیشگاه خداوند و سپس  در محضر فرمانده معظم کل قوا و مسئولین رو سفید باشم.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید