توزیع اقلام زیستی و بسته های غذایی بین روستاهای سیل زده آذربایجان غربی

توزیع اقلام زیستی و بسته های غذایی بین روستاهای سیل زده آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بر اثر بارندگی های شدید و ایجاد سیلاب در روستاهای استان، ارزیابی، امدادرسانی و تحویل اقلام زیستی و بسته های غذایی میان حادثه دیدگان متاثر از سیل انجام شد.

 امیر جعفرزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارندگی های شدید و آبگرفتگی در ۱۵ روستای واقع در شهرستانهای ارومیه، خوی، سلماس و تکاب ،نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستانها جهت ارزیابی و امدادرسانی به روستاها اعزام شدند.

وی گفت: روستاهای ارزیابی شده در بخش انزل شهرستان ارومیه: روستای قره باغ، طمسالو، میقاتلو، جمال آباد و  قولنجی بود. در شهرستان خوی روستاهای: چکمه زر، دیزج الند و برژوک همچنین در شهرستان سلماس نیز روستاهای داراب، قصریک و منطقه عشایر نشین سرهلان و در شهرستان تکاب نیز روستاهای آق دره سفلا و آق دره وسطی مورد ارزیابی و امدادرسانی قرار گرفتند.

جعفرزاده افزود: در طی اعلام این بارندگی و آماده باش بودن تیم های امدادی ۵ تیم ارزیاب و سیلاب و همچنین ۴ تیم پشتیبان نیز در شهرستانهای متاثر از سیل آماده و محل حادثه اعزام شدند. که در این عملیات ۴ دستگاه موتور پمپ، ۱ دستگاه کف کش ، ۴دستگاه خودروی کمک دار، ۱ دستگاه خودروی پیکاب و ۱ دستگاه آمبولانس نیز بکارگیری شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه گفت: در اثر این بارشها ۴۵ خانوار آسیب دیده و به ۲۱ باب منزل مسکونی نیز توسط نیروهای عملیاتی استان امدادرسانی انجام شد

امیر جعفرزاده در مورد اقلام ارسالی به مناطق سیل زده نیز گفت: جمعیت هلال احمر بعد از ارزیابی ها انجام گرفته در روستاها اقلام زیستی و غذایی  از جمله: ۷ دستگاه چادر امدادی،۱۴۰ کیلو برنج،۲۸۴ تخته پتو، ۶۴ تخته موکت، ۱۲۱ بطری روغن مایع، ۱۰۹ کیلو شکر و همچنین دیگر اقلام مورد نیاز را در بین سیل زدگان توزیع کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید