۲۷ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی تبلت ندارند

 ۲۷ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی تبلت ندارند

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۲۷ هزار و ۱۵۱ دانش‌آموز استان تبلت یا گوشی هوشمند ندارند.

 مجید یزدان پناه امروز(۱۴ شهریور) در جلسه شورای آموزش وپرورش استان با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود سال گذشته ۳۰ هزار و ۷۰۱ دانش‌آموز از مجموع بیش از۳۳۰ هزار دانش‌آموز استان فاقد تبلت یا تلفن همراه هوشمند بودند، گفت: با احتساب ۳۵۵۰ دانش آموزی که سال گذشته از سوی نهادهای مختلف موفق به تامین تبلت برای آنها شدیم هم اکنون و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ۲۷ هزار و ۱۵۱ دانش آموز استان تبلت ندارند.
یزدان پناه در ادامه با اشاره به آمادگی مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: برای بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم، هرچند طولانی شدن فرآیند آموزش مجازی لطمات جبران ناپذیری را به حوزه آموزش وارد خواهد کرد که این لطمات در سنوات آینده خود را نشان خواهد داد.
یزدان‌پناه اشاره‌ای هم به آمار ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان داشت و گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام شده اند، هرچند ممکن است کار ثبت نام تعدادی از این دانش‌آموزان در سامانه های آموزش و پرورش نهایی نشده باشد.
وی یادآور شد: کار ثبت نام حدود ۱۰ درصد دانش آموزان در مدارس باقی مانده که بخش عمده ثبت‌نام‌نشده‌ها دانش‌آموزان کلاس دهمی هستند که تعدادی از آنها منتظر اعلام نتایج مدارس تیزهوشان و نمونه بوده و بخشی هم به دلیل مردد بودن در انتخاب رشته هنوز در مدارس ثبت نام نشده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به روند واکسیناسیون فرهنگیان استان داشت و گفت: ۹۰ درصد معلم های استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۱۰ درصد باقیمانده هم کسانی هستند که مثل برخی دیگر از اقشار جامعه خودشان تمایلی به دریافت واکسن نداشته اند.
یزدان پناه با بیان اینکه تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای فرهنگیان استان با چند روز تاخیر از فردا آغاز خواهد شد افزود: احتمالا تا آخر هفته آینده آمار معلم هایی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند به همان ۹۰ درصد خواهد رسید.
وی ادامه داد: از روز گذشته (۱۳ شهریور) وزارتخانه از ما خواسته تا اسامی والدین را هم برای واکسیناسیون کرونا  تهیه کنیم تا از هفته آینده خانواده‌های دانش‌آموزان نیز واکسینه شده و بعد از آن رانندگان سرویس ها نیز علیه کرونا واکسینه شوند.
وی تاکید کرد: تا پایان شهریور باید تمامی فرهنگیان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه دوز دوم واکسن کرونا را هم دریافت کرده باشند.
یزدان پناه با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس به شکل تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری، ادامه داد: البته در شرایط کنونی که در پیک بیماری به سر می بریم قطعا بازگشایی مدارس به شکل حضوری مقاومت خانواده ها را در پی خواهد داشت، اما به نظر می رسد در صورت فروکش کردن موج جدید بیماری راحت تر بتوان در مورد نحوه بازگشایی مدارس تصمیم گیری کرد.
یزدان پناه در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه آموزش و پرورش برای رفع نگرانی های خانواده ها در صورت حضوری شدن آموزش ها، توضیح داد: خط قرمز آموزش و پرورش حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است، لذا تلاش خواهیم کرد تا در صورت بازگشایی حضوری مدارس با مجوز ستاد ملی و استانی کرونا، کلاس های درس را به گروه های کوچک ۱۰ نفره تقسیم کرده تا بتوانیم فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی را به نحوه مطلوب اجرا کنیم و از نگرانی های خانواده ها بکاهیم.
وی سپس در خصوص میزان افت تحصیلی دانش آموزان در روزگار کرونا، اظهار کرد: بر اساس پژوهشی که در مجموعه معاونت آموزش ابتدایی استان انجام شده، دانش آموزان پایه های اول و دوم و سوم در سال گذشته در ارزشیابی های پایان سال تحصیلی در مقایسه با دانش آموزان همین مقاطع در سال قبل از آن اندکی افت تحصیلی داشته اند، اما این افت در مورد دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم و ششم مشاهده نشده است.
مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه ادامه داد: بهترین شاخص برای ارزیابی میزان افت تحصیلی دانش‌آموزان در روزگار کرونا ارزیابی دانش‌آموزان کلاس دوازدهمی است که در آزمون استاندارد نهایی ارزیابی می شوند که برای اظهار نظر در این خصوص منتظر نمرات دانش آموزان در پایان شهریور هستیم.
یزدان پناه اشاره ای هم به وضعیت استان از حیث قبولی در کنکور سراسری داشت و گفت: با تلاش های صورت گرفته امسال شاهد افزایش بین دو تا سه درصدی تعداد داوطلبان با رتبه زیر ۱۰۰ در استان بوده ایم.
ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی و مسئول ستاد ثبت نام استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه هنوز هزار دانش‌آموز کلاس اولی برای ثبت نام در مدارس اقدام نکرده اند، از خانواده ها خواست هرچه سریعتر برای ثبت نام کلاس اولی ها در مدارس اقدام کنند.
فضلی اشاره ای هم به وضعیت ثبت نام دانش‌آموزان استان در مدارس داشت و گفت: پیش بینی می شد امسال ۳۲۵ هزار و ۹۷۳ دانش آموز -بجز نوآموزان پیش دبستانی – در مدارس استان ثبت نام شوند که تاکنون کار ثبت نام بیش از ۳۰۲ هزار نفر در سامانه ثبت نام مدارس نهایی شده و مابقی نیز در روزهای آتی ثبت نام خواهند شد.
منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید