آغاز فعالیت نمایشگاه کتاب قاهره

آغاز فعالیت نمایشگاه کتاب قاهره

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود از چند روز پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، پنجاه و دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره که در پی همه‌گیری «کووید-۱۹» در ماه ژانویه به تعویق افتاده بود از روز پنجشنبه در مرکز نمایشگاه بین‌المللی مصر واقع در پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

در راستای رعایت بهتر اصول بهداشتی شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه برای نخستین‌بار ملزم به رزرو آنلاین بلیت‌های نمایشگاه شده‌اند.

«ردا» مدیر بخش فروش سازمان کتاب مصر بیان کرد: «بازار کتاب این کشور بر اثر همه‌گیری کرونا به شدت دچار خسارت شد. این نمایشگاه برای ناشران مصر تقاضای زیادی از سوی مخاطبان کتاب را به دنبال خواهد داشت و به دلیل شرایطی که همه‌گیری کرونا برای فروش کتاب در سراسر کشور به وجود آورده است، ناشران بیش از هر سال دیگری به این استقبال از کتاب نیاز دارند.»

به گفته «ردا» رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای مردم در پی شیوع کرونا در نمایشگاه کتاب امسال مورد توجه قرار گرفته است. در بخشی از نمایشگاه پروژه‌ای به نام  «فرهنگ شما، کتاب‌های شما» با نظارت وزارت فرهنگ مصر این امکان را فراهم می‌کند تا مجموعه متنوعی از کتاب‌ها با قیمت‌های بین  ۰.۰۶ تا ۱.۳ دلار به مخاطبان ارائه شود.

در مجموع ۱,۲۱۸ ناشر در ۷۵۶ غرفه این نمایشگاه کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند. در این نمایشگاه همچنین ۲۵ ناشر خارجی حضور پیدا کرده‌اند.

نمایشگاه امسال به مدت دو هفته و تا ۱۵ جولای ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید