ایزدخواه: جوانان خواهان پالایش فضای مدیریت کشور از انحصار پدرخوانده ها هستند

ایزدخواه: جوانان خواهان پالایش فضای مدیریت کشور از انحصار پدرخوانده ها هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان امروز خواهان پالایش فضای مدیریت کشور از انحصار شرکت سهامی سیاسیون و قبضه پدرخوانده ها و بایکوت نخبگان و جوانان هستند.

 روح الله ایزدخواه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اختصاص نطق خود به جوانان اظهار کرد: آنها امروز بیشترین مطالبه را از نظام داشته و آینده نظام هم بیشترین اتکا را به آنها خواهد داشت. جوان آرمان خواه با روال مرسوم سیاست بازی و قدرت طلبی بیگانه بوده و هم و غم خود را بر تحقق آرمان ها متمرکز کرده است. از سیاست ورزی باندی به تعبیر شهید بهشتی و حاکمیت اشرافی و مدیریت ارباب مسلک و متحجرانه بیزار و خسته است.

وی با بیان اینکه جوانان عَلم مطالبه گری و عدالت خواهی را با سختی ها و تلخی هایش به دوش گرفته اند تا انقلابی گری دچار لابی گری نشود، تصریح کرد: نمی شود از گام دوم سخن گفت اما از ضرورت پوست اندازی و خانه تکانی در قواره سیاسی کشور یعنی یک قواره نخبه گریز و مشارکت کم کن حرفی نزد.

نماینده مردم تهران یادآور شد: یکدست شدن حاکمیت صرف نظر از اصالت نداشتن خطر محافظه کاری را دو چندان می کند و محافظه کاری قتلگاه انقلاب است. جوانان امروز خواهان پالایش فضای مدیریت کشور از انحصار شرکت سهامی سیاسیون و قبضه پدرخوانده ها و بایکوت نخبگان و جوانان هستند.

ایزدخواه خوان دیگر پیش روی جوانان را مردمی سازی پیشرفت دانست و بیان کرد: دیگر مهلتی برای تداوم عقب ماندگی ها باقی نمانده و دست خالی الگوهای تکنوکرات هم رو شده است. انقلاب مردم و مملکت امام زمان باید برای صعود بزرگ به قله های پیشرفت تجهیز شود و این شدنی نیست مگر به دست جوانان جهادگر.

وی افزود: امروز آرایشی کم نظیر و البته کم هیاهو از هسته های جهادی و حلقه های میانی جوانان در حال آماده باش و عزیمت به جهادهای چندگانه به سر می برند که از جمله آن عرصه روستا، فرهنگ و رسانه، علم و فناوری، عرصه علوم انسانی و اسلامی و… عرصه هایی است که لشکر آماده جوانان را در خود جای داده که امیدواریم در پیچ و خم اداران ناتوان نشوند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: طی نامه ای به رئیس جمهور عرض کردم که مراقب باشید بروکرات های تنبل و کاغذباز دولتی، روکش جهاد را بر روال های منسوخ و ناکارآمد دولت گرا نکشند و کار به معنای واقعی خود دست جوانان و مردم باشد. کنشگران وسیع اجتماعی را ببینید و به تعبیر حضرت امام به آنها متوسل شوید تا حماسه های پیشرفت یک به یک رخ دهد و میانبرها عملی شود و مردم بار دیگر طعم خدمت و پیشرفت را در منظومه نظام بچشند.

ایزدخواه تاکید کرد: برای تحقق هر دو هدف فوق الذکر جوانان باید زیست با مردم را سرلوحه اقدام خود قرار دهند. جوهره جهاد به میدان آوردن مردم بوده و هست و هدف غایی آن تاسیس نظامات اجتماعی بر مدار امام و امت است. امام، انقلاب را از بطن مردم و با جانفشانی مردم پیش برد، تحقق آرمان های انقلاب نیز برهمین منوال با عاملیت مردم رخ خواهد داد. حرکت جهادی برخاسته از مردم و روح جامعه پردازی است و نه صرف حل مساله و اقدام نقطه ای. الگوهای موفق خود را اجتماعی کنید و میدان را به سایر میادین متصل کنید و با هسته های دیگر هم نقشه شوید که این معنای واقعی تشکیلات انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه از فرصت دولت جدید حداکثر بهره برداری به عمل آورید، بیان کرد: جوان جهادی، خودجوش هست اما خودسر نیست و ماموریت خود را به هر طریق از حاکمیت و نظام می گیرد. حال اگر مجال خدمت مستقیم در ادارات به شما ندادند مایوس نشوید و به زیست با مردم هجرت کنید. عزیمت به نبرد و به پایانی همه جانبه با غربزدگی است.

نماینده مردم تهران گفت: سرمایه داری مکارتر از همیشه به جان انقلاب افتاده است. سرمایه داری وارداتی می خواهد نظامات کشور را از درون مضمحل نموده و در مدار عقب ماندگی ها و بی عدالتی ها دفن نماید.

ایزدخواه با بیان اینکه امروز با انبوه جهت گیری های غلط حکومتی مواجه هستیم، تصریح کرد: نگاه غلط به روستا و محرومیت زدایی که راهکارش را در امکانات و منابع فقط می بیند، نگاه غلط به اشتغال که کلیدش را تسهیلات نفتی می داند، نگاه غلط به توسعه که آن را دیوانسالار و شهرپایه تلقی می کند.

وی در پایان تاکید کرد: از پراکنده کاری و در محافل جزیره ای دست بردارید و آماده یک نبرد طولانی و تاریخی با تمام ارکان غربزدگی شوید.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید