برای صحبت درباره امکان تحقق اهداف کی‌یف با ابزار دیپلماسی زود است

برای صحبت درباره امکان تحقق اهداف کی‌یف با ابزار دیپلماسی زود است

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن پست، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته -جمعه- تصریح کرد که برای صحبت درباره امکان دستیابی اوکراین به اهدافش از طریق ابزارهای دیپلماتیک زود است.

میلی در پاسخ به این پرسش که آیا اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، گفت: «این جنگ برای اوکراین نبرد برای موجودیت به شمار می‌رود. اگر هدف نهایی، اوکراینی آزاد و مستقل و دارای حاکمیت و تمامیت ارضی باشد، تحقق آن مستلزم تلاش‌های ملموس بیشتری بیشتر است».

وی ادامه داد: «این اهداف از طریق نظامی محقق می‌شود که این امر زمان زیادی نیاز دارد، اما شاید بتوان به این اهداف از راه‌های دیپلماتیک نیز دست یافت».

میلی از اظهار نظر درباره موضوع هر گونه رایزنی احتمالی بین مسکو و کی‌یف یا امکان برگزاری آن در آینده خودداری و در عین حال تصریح کرد: «‌فقط می‌خواهم بگویم که راه‌های مختلفی برای دستیابی به این اهداف وجود دارد».

وی گفت: «همچنین می‌توانم بگویم که اکنون برای صحبت در این‌باره خیلی زود است. ضدحمله هنوز تمام نشده است. ما باید ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود و سپس از آن نقطه رو به جلو حرکت کنیم».

میلی در پاسخ به انتقاد جمهوری‌خواهان از دولت آمریکا در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین گفت: «ما تجهیزات نظامی مورد نیاز را در زمان مناسب  در اختیار اوکراین قرار دادیم تا آنها اهداف خود را در زمان مقرر محقق کنند». منبع:ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید