سهرابیان: بدهی هفت هزار دلاری کانوپولو پرداخت شد/ میزبانی را با پشتیبانی سیستم ورزش پس گرفتیم

سهرابیان: بدهی هفت هزار دلاری کانوپولو پرداخت شد/ میزبانی را با پشتیبانی سیستم ورزش پس گرفتیم

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: بدهی نزدیک به هفت هزار دلار برای خرید قایق‌های کاناپولو بود که آن را پرداخت کردیم و با پشتیبانی سیستم ورزش ایران توانستم میزبانی کانوپولو را پس بگیریم.

علیرضا سهرابیان در گفتگو با ایسنا درباره ی پس گرفتن میزبانی مسابقات کانوپولو قهرمانی آسیا بیان کرد: متاسفانه در دو سه ماه اخیر میزبانی را از ما گرفتند و کشورهای جنوب شرق آسیا مسائلی چون مسافت و هزینه‌های مربوطه و دلایل دیگر را مطرح کردند و حتی کشور هند اعلام آمادگی کرده بود که مسابقات را به صورت رایگان برگزار کند. سنگاپور و مالزی هم علاقه مند بودند این میزبانی را بگیرند اما ما با رایزنی‌هایی که انجام دادیم و با پشتیبانی سیستم ورزش ایران و ادله‌هایی که آوردیم توانستیم نظرشان را عوض کنیم و میزبانی را به ایران برگردانیم.
او ادامه داد: پس از این اتفاق ازبکستان اعلام کرد کمک ایران را در کانوپولو می‌خواهد و به دنبال این است تیم مردان و بانوان را به این مسابقات بفرستد. از آنجا که ایران در کانوپولو از قدرت‌های آسیا است باید تلاش کنیم غرب آسیا هم مانند شرق آسیا قوی شود تا با تعدد عضو، نمایندگان بیشتری داشته باشیم تا در چنین شرایطی ما را حمایت کنند. البته آقای دنیا مالی هم خیلی تلاش کرد و باید از او تشکر کنم و ما مسابقات را در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان و در دو بخش مردان و بانوان با کمک همکارانم در فدراسیون برگزار می‌کنیم.
سهرابیان در پاسخ به این پرسش که بدهی برای خرید قایق‌های کانوپولو از قبل مانده بود، پرداخت شد تصریح کرد: بله نزدیک به هفت هزار دلار بود که پرداخت کردیم و عذرخواهی کردیم که این پول پرداخت نشده بود. این بدهی باعث شده بود خارجی‌ها فکر کنند ایران بدقول است و ما با پرداخت بدهی تلاش کردیم نظرشان را تغییر دهیم.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در ادامه حضورش در مالزی رایزنی‌هایی با کشورهای دیگر دارد یا خیر گفت: سعی بر این است با کشورهای صاحب سبک رایزنی‌هایی داشته باشیم. با توجه به اینکه در سالهای تحریم هستیم و قدرت ارزی و قدرت ریالی جنگ خوبی نمی‌توانند داشته باشند و ارزش پولمان کمی تضعیف شده تا مربی رده بالایی بیاوریم رایزنی می‌کنیم که با کشورهای دیگر بده بستانهایی داشته باشیم. برای نمونه با رییس فدراسیون ازبکستان صحبت کردیم که البته تقریباً نهایی شده تا المپیک اردوهای مشترکی داشته باشیم. این هم به نفع ما هست هم آنها و امیدوارم ملی پوشان بتوانند بهره مندی بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید