افزایش یارانه حمل و نقل عمومی در شهرداری اصفهان

افزایش یارانه حمل و نقل عمومی در شهرداری اصفهان
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: هزینه حمل و نقل عمومی در سال جاری تا 300 درصد افزایش یافت، اما با این حال شهرداری اصفهان تنها 40 درصد بر قیمت‌ها افزوده است.
علیرضا صلواتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در رابطه با وضعیت حمل‌ و‌ نقل عمومی این کلانشهر اظهار کرد: هزینه‌های بهره‌برداری وسایل حمل و نقل عمومی درسال 1397 حدود 200 تا 300 درصد افزایش یافته که بخش بیشتر این هزینه‌ها را شهرداری به عهده گرفته و بخش ناچیزی از آن بر قیمت بلیت ها اعمال شده است.
وی ادامه داد: در مورد مترو با توجه به اینکه بیشتر قطعات مترو وارداتی هستند نیاز به ارزبری دارد، با وجود افزایش این هزینه‌ها، حداکثر 40 درصد قیمت بلیت مترو افزایش پیدا کرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: این تغییر قیمت‌ها از تاریخ 17 فروردین در سازمان‌های اتوبوسرانی و مترو اعمال شده و در ایام عید تغییری در هزینه‌ها اعمال نشد.
به گفته صلواتی این افزایش قیمت تنها بخشی از هزینه‌ها را جبران می‌کند. یارانه‌ای که باید توسط شهرداری پرداخت شود، بیشتر از سال گذشته است. یعنی حدود 50 میلیارد تومان یارانه مترو و 100 میلیارد تومان یارانه اتوبوسرانی محاسبه می‌شود. این اعداد فقط به بخش بهره‌ برداری تعلق دارد و یارانه سرمایه ‌گذاری به صورت جداگانه پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: افزایش قیمت در تاکسیرانی 20 درصد بوده است. در سال گذشته به حدود هفت هزار و 500 تاکسی دو حلقه لاستیک رایگان داده شد، در سال جاری نیز بحث اهدا روکش‌ صندلی مطرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید