۹۰ درصد کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد/تولید روزانه ۷۵۰ هزار بشکه نفت

۹۰ درصد کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد/تولید روزانه ۷۵۰ هزار بشکه نفت

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۷۵۰ هزار بشکه نفت در این استان تولید می شود.

علی شهابی نسب در نشست اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون اول رییس‌جمهور افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای۹ شهرستان و۱۸ شهر است که نسبت جمعیت شهری این استان ۵۵.۷ درصد است.

وی اظهارکرد: کریدور شمال به جنوب و بنادر جنوبی، بخش گردشگری، وجود ۲۰ درصد نفت گاز کشور، داشتن ۴۰ درصد گیاهان دارویی، شرایط توپوگرافی و دو اقلیم سردسیری و گرمسیری، جنگلی و مرتعی بودن ۹۰ درصد مساحت استان و داشتن ۱۰ درصد آب های سطحی کشور از مهم‌ترین قابلیت‌های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۵۶ میلیمتر است، ۹۰ درصد از مساحت این استان را پوشش گیاهی و جنگلی تشکیل می دهد، ۱۱ منطقه حفاظت شده و۶ منطقه شکار ممنوع دارد.ا

شهابی نسب تصریح کرد: این استان رتبه هشتم سیب درختی کشور، رتبه ششم گردو و رتبه سوم را دارد.

وی ادامه داد: روزانه ۷۵۰ هزار بشکه نفت در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دراین استان دو فرودگاه یاسوج و گچساران وجود دارد که هم اکنون در هفته ۱۰ پرواز دارند این در حالی است چه ظرفیت ۴۰ پرواز در روز را دارند. همچنین ۶ هزار نفر مسافر را ماهانه جابجا می کنند چه این تعداد را می توان به ۲۴ هزار نفر افزایش یابد.

شهابی نسب تصریح کرد: ۷۵۰۰ گونه گیاه در سطح کشور وجود دارد که ۲۸ درصد این تعداد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است همچنین هزار گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد این تعداد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

وی بیان کرد: میزان هدر روی در دو شهر (یاسوج و گچساران) بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد به علت فرسودگی شبکه اختلاف ارتفاع بالای ۵۰ درصد است که جهت بازسازی و اصلاح شبکه آب این شهرها نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید