۸۶ روستای خراسان جنوبی از پوشش تلفن همراه بهره‌مند می‌شوند

۸۶ روستای خراسان جنوبی از پوشش تلفن همراه بهره‌مند می‌شوند

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ با اجرای ۴۰ سایت جدید همراه، ۸۶ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره‌مند می‌شوند.

مصطفی بهی، امروز شنبه ۱۴ فروردین به رسانه‌ها اعلام کرد: در ادامه طرح‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان، بتازگی با راه‌اندازی ۶ سایت، ۱۷ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با راه‌اندازی سایت‌های مربوطه، امکان استفاده اهالی این روستاها از خدمات الکترونیکی به خصوص اینترنت پرسرعت، آموزش و بانکداری الکترونیک فراهم شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به برنامه این اداره کل برای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات گفت: با اجرای این سایت‌ها در روستاهای گلگنج، کره و باراز شهرستان قاینات، رومه شهرستان نهبندان، چاه شهید اشرفی اصفهانی شهرستان سربیشه و زارگز شهرستان درمیان، ۱۷ روستا با جمعیت حدود هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

وی بیان کرد: اجرای این سایت‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و تلاش ما این است تا قبل از پایان دولت دوازدهم شاهد اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

بهی با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه همراه روستایی توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: بتازگی با نصب یک سایت همراه در روستای افکشت، اهالی این روستا و روستای فریز با جمعیت بالغ بر ۱۰۰ خانوار از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید